Ga naar inhoud

Partiele C schijf vergroten


Gast wilmuller

Aanbevolen berichten

Ik heb een inerne harde schijf die partieel uit een C schijf (30 GB) en een D schijf (150 GB) bestaat. Ik wil mijn werkschijf C veranderen in 150 GB en mijn Dataschijf D veranderen in 30 GB. Ik heb een back up van mijn C schijf geplaatst op mijn externe harde schijf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

---------- Post toegevoegd om 09:49 ---------- Vorige post was om 09:48 ----------

Ik heb een inerne harde schijf die partieel uit een C schijf (30 GB) en een D schijf (150 GB) bestaat. Ik wil mijn werkschijf C veranderen in 150 GB en mijn Dataschijf D veranderen in 30 GB. Ik heb een back up van mijn C schijf geplaatst op mijn externe harde schijf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Graag zo snel mogelijk reageren svp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens met Partition Wizard.

Hallo kweezie wabbit,

Hoe werkt dit programma. Moet ik mijn C schijf en D schijf deleten of formateren. Hoe verander ik de GB's van mijn C en D schijf. Kan ik daarna mijn C schijf(werkschijf) vanuit mijn back up weer vullen ?

---------- Post toegevoegd om 15:20 ---------- Vorige post was om 15:19 ----------

Hallo kweezie wabbit,

Hoe werkt dit programma. Moet ik mijn C schijf en D schijf deleten of formateren. Hoe verander ik de GB's van mijn C en D schijf. Kan ik daarna mijn C schijf(werkschijf) vanuit mijn back up weer vullen ?

Alvast bedankt voor je moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal hoef je helemaal niks te deleten, te formatteren of terug te zetten van backup.

Dat is het leuke aan Partition Wizard.

Je moet enkel zorgen dat je de D partitie niet kleiner maakt dan het volume aan gegevens dat er op staat. Als er bvb 35 GB aan muziek en foto's op de D staan en je verkleint ze tot 30 GB ben je wel ongeveer 6 GB kwijt.

Open Partition Wizard en selecteer de D partite.

Kies in het bovenste deel van de linkerkolom voor "move/resize partition".

In het venster kan je nu de partitie verkleinen door de linkerkant van de schuifbalk naar rechts te slepen tot de gewenste grootte overblijft voor je D partitie.

Klik "OK" en je ziet dat in het onderste deel van de linkerkomlom bij de "operations pending" de actie is toegevoegd.

Selecteer nu de C partitie en kies weer voor "move/resize partition".

Je ziet nu aan de rechterkant van de schuifbalk een grijze zone.

Sleep de rechterkant van de C partitie helemaal naar rechts en klik "OK"

Je ziet nu 2 lijnen bij "operations pending".

Tot hiertoe is er nog niets gewijzigd aan je partities en kan je nog alles annuleren met "undo" en herbeginnen.

Als je zeker bent van de wijzigingen, klik je op "apply" en bevestig met "yes".

Waarschijnlijk ga je nu een foutmelding krijgen omdat de partities in gebruik zijn.

Kies dan voor de optie "restart now".

Partition wizard zal je systeem afsluiten en herstarten en bij het herstarten de wijzigingen aan de partities uitvoeren. Belangrijk is dat je de pc NIET afsluit zolang Partition Wizard bezig is. Wees geduldig want het kan even duren maar je kan de vorderingen volgen op het scherm.

Na het uitvoeren van de wijzigingen zal Partition Wizard je systeem opnieuw herstarten. Na deze herstart zijn je partities aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.