Ga naar inhoud

Query Access


SaraV

Aanbevolen berichten

Ik probeer in Access een query te maken met meerdere tabellen.

Dit lukt, maar de query geeft enkel de resultaten weer uit de eerste rij van de tabellen.

Als er dus in de eerste rij geen gegevens staan onder de kolom waarvan ik de query trek, maar in de tweede rij wel, geeft de query aan dat er geen gegevens zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je de links (relaties) tussen de verschillende tabellen verkeerd gelegd.

Zonder meer concrete informatie kan ik ook geen gerichte hulp geven.

Als het geen vertrouwelijke informatie is in die tabellen, kan je die access database misschien in een zip-file stoppen samen met een bestandje met wat uitleg wat je precies wil en die zip-file aan je volgende post hangen als bijlage. Dan zal ik het morgen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Info over de db kan ik niet geven.

Ze is als volgt opgebouwd:

Tabellen A,B,C,D,E,F

Onder elke tabel dezelfde kolommen 1,2,3,4,5,6.

Ik heb telkens relaties gelegd tussen de Sleutel ID van tabel A met een numerieke kolom "A-id" in tabel B, een kolom "B-Id" in tabel C enzoverder. Dit lukt zolang ik met 2 tabellen werk. Als ik meer dan 2 tabellen wil gebruiken in de query, lukt het niet meer.

Hopelijk is dit wat duidelijker?

Misschien kan je me zeggen hoe ik best de relaties leg?

Alleszins bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de gegevens niet kan (mag) beschikbaar stellen, kan je me dan de structuur van de tabellen en de SQL code van de query bezorgen?

Met structuur bedoel ik de naam van de tabel en de naam van de velden in de tabel en dit voor alle tabellen die je gebruikt in de query. Dan vul ik de tabellen wel op met dummy gegevens om je query te testen.

De SQL code van de query met 2 tabellen (die wel werkt) en ook de SQL code van de query met alle tabellen zoals jij denkt dat het moet zijn (maar die niet werkt).

Op die manier kan ik misschien een (denk)fout ontdekken in de opbouw van de tabellen en/of de query.

Je mag alles in een bestand zetten en dit aan je post toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.