Ga naar inhoud

nvidia video kaart word niet herkend


coddict

Aanbevolen berichten

hallo mensen

heb sinds gisteren een nieuwe laptop met 2 videokaarten erin.

de ene is intel hd graphics de ander nvidia geforce 310M.

wanneer ik via steam counter strike source wil spelen geeft hij aan dat hij de intel hd gfx kaart gebruikt ipv de nvidia.

hoe fix ik dit? de intel hd is zeer slecht.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster apparaatbeheer in en klik op enter.

In het scherm dat zich nu opent klik je op het driehoekje voor beeldschermadapters...wat wordt er daar vermeld ?...

Afbeelding in bijlage ter info, je kan ze vergroten door er op te klikken.

post-20447-1417704475,1375_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende factoren die bepalen welke videokaart er gebruikt wordt. Een ervan zijn de power settings, de andere parameters kan je normaal instellen via het Nvidia onderdeel je display settings. Ik meen zelfs dat je het per programma kan instellen... Werk de Nvidia wel met sommige andere programma's ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster apparaatbeheer in en klik op enter.

In het scherm dat zich nu opent klik je op het driehoekje voor beeldschermadapters...wat wordt er daar vermeld ?...

Afbeelding in bijlage ter info, je kan ze vergroten door er op te klikken.

[ATTACH=CONFIG]11962[/ATTACH]

hetzelfde als jou foto ik zie intel hd graphics en nvidia geforce 310m

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart wordt dus wel herkend, er zijn nog wat instellingen die moeten aangepast worden.

Ga naar je bureaublad, klik met rechts op een lege plaats en kies dan voor Nvidia-configuratiescherm.

Het Nvidia-configuratiescherm opent zich...kies in de linker kolom voor 3D-instellingen --> 3D-instellingen beheren.

Je kan (bij wijze van test) eerst instellen dat alle grafische toepassingen via je Nvidia gebeuren en dat de Intel hiervoor (tijdelijk) uitgeschakeld wordt.

Dit doe je in het tabblad algemeen : selecteer bij voorkeur grafische processor de Nvidia ipv het standaard ingestelde automatisch.

post-20447-1417704475,2104_thumb.jpg

Bevestig je keuze onderaan rechts door op toepassen te klikken.

Check nu of dit het gewenste effect heeft.

Een andere mogelijkheid is dat je de instellingen per toepassing / programma aanpast.

Dit doe je in het tabblad programma-instellingen.

Wanneer je het vinkje weghaalt voor Toon alleen op deze computer gevonden programma's krijg je een heel

ruim aanbod.

post-20447-1417704475,2444_thumb.jpg

Zoek het game waarvoor je de instellingen wil aanpassen, voor de gewenste wijzigingen uit en bevestig opnieuw door onderaan op toepassen te klikken.

Wanneer je verkiest om de instellingen per game aan te passen kan je uiteraard in het tabblad algemeen de voorkeur opnieuw op automatisch zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart wordt dus wel herkend, er zijn nog wat instellingen die moeten aangepast worden.

Ga naar je bureaublad, klik met rechts op een lege plaats en kies dan voor Nvidia-configuratiescherm.

Het Nvidia-configuratiescherm opent zich...kies in de linker kolom voor 3D-instellingen --> 3D-instellingen beheren.

Je kan (bij wijze van test) eerst instellen dat alle grafische toepassingen via je Nvidia gebeuren en dat de Intel hiervoor (tijdelijk) uitgeschakeld wordt.

Dit doe je in het tabblad algemeen : selecteer bij voorkeur grafische processor de Nvidia ipv het standaard ingestelde automatisch.

[ATTACH=CONFIG]11967[/ATTACH]

Bevestig je keuze onderaan rechts door op toepassen te klikken.

Check nu of dit het gewenste effect heeft.

Een andere mogelijkheid is dat je de instellingen per toepassing / programma aanpast.

Dit doe je in het tabblad programma-instellingen.

Wanneer je het vinkje weghaalt voor Toon alleen op deze computer gevonden programma's krijg je een heel

ruim aanbod.

[ATTACH=CONFIG]11969[/ATTACH]

Zoek het game waarvoor je de instellingen wil aanpassen, voor de gewenste wijzigingen uit en bevestig opnieuw door onderaan op toepassen te klikken.

Wanneer je verkiest om de instellingen per game aan te passen kan je uiteraard in het tabblad algemeen de voorkeur opnieuw op automatisch zetten.

heel erg bedankt voor je reactie. maar nadat ik even keek bij jouw reactie over apparaatbeheer ben ik gewoon naar de site van nvidia gegaan. simpelweg een nieuwe update gedownload en nu werkt alles gewoon naar behoren. heb nu rechts onder in de startbalk ook iets van nvidia wat laat zien waar de videokaart voor word gebruikt. erg handig wat mij betreft. toch bedankt iedereen die me probeerden te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.