Ga naar inhoud

Grafische kaart.


MLesscher

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje ik heb een nieuwe laptop gekregen voor mijn verjaardag Toshiba Satellite C660-2RC, met een videokaart die 1696 mb beschikbaar heeft. Maar hij zegt dat er maar 64 mb is toegewezen. En ik heb al een beetje op internet gezocht of je dit kan verhogen en dat kan en dat moet in je BIOS onder de optie 'Shared memory' Maar deze optie staat niet in mijn BIOS. Dus had ik de vraag is er nog een andere manier om dit te verhogen? En zo ja hoe?

Met vriendelijk groet,

Maarten Lesscher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi MLessher,

welkom op PCH.

Je laptop is niet uitgerust met een grafische kaart met een eigen geheugen (dedicated) maar met een grafische chip die gebruik maakt van het RAM geheugen van de laptop...gedeeld gebruik, dus '"shared".

De 1696 MB is een maximum en dien je te interpreteren als zijnde tot 1696 MB gedeeld geheugen met 4 GB geïnstalleerd systeem geheugen (met vooraf geïnstalleerd 64-bits besturingssysteem).

Duw Ctrl+Alt+F12 om naar je Intel Graphics Control Panel te gaan...kies voor Opties en ondersteuning en kies dan voor de Informatiepagina: nu kan je het minimum, maximum en actueel gebruikt geheugen bekijken.

post-20447-1417704910,3009_thumb.jpg

De minimum en maximum waarde zijn vastgelegd, de "regeling" van de hoeveelheid gebruikt shared geheugen gebeurt automatisch.

Op het vlak van grafische prestaties (games) zitten deze grafische chips helemaal achteraan in het peloton.

Hier kan je nog aanvullende info bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet je helaas ontgoochelen, kortweg gezegd: nope.

Je beschikt over een basic laptop, dus goed voor een "rondje internet", een filmpje te bekijken, mail, office, etc...maar voor het echte game-werk is ie helaas niet geschikt, daarvoor dien je het drievoudige van het gespendeerde budget te voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.