Ga naar inhoud

[OPGELOST] RAM geheugen


Eggy

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC AMD Athlon X2 64 6000+ op een MSI K9N SLI Platinum moederbord, videokaart NVidia Geforce 8600 GT 512 MB DDR3.

Aanvankelijk had ik er 2GB ram geheugen van Corsair DDR2-800 in steken. Mijn OS is Windows Vista Ultimate.

Onlangs kocht ik 2 GB bij en plaatste ze in de PC.

Mijn systeem herkent echter maar 3072 MB (3GB) in plaats van 4 GB.

Volgens het programma 'Everest' zijn mijn vier banks wel degelijk gevuld met telkens één GB.

Windows herkent bij mij maar 3GB ram geheugen.

Kan iemand mij helpen om Windows te configureren om 4GB te herkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ergens op het net gevonden

Uiteraard moet er bij 4GB geheugen wel rekening gehouden worden met het besturingssysteem, dat 64-bit moet zijn. Bij een 32-bit OS zal er maar 3,2GB gebruikt kunnen worden.

is uw windows vista ultimate een 32 bits editie? zo ja dan zou het hier aan kunnen liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Mijn OS is inderdaad een 32 bit versie. Ik vind evenwel nergens een verwijzing naar de beperking van ram geheugen bij een 32 bit versie. Kan je mij vertellen waar ik dit ergens vinden kan?

Ik blijf nog even zoeken naar een eventuele oplossing.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even rondgevraagd in de klas en het is blijkbaar niet mogelijk om 4 gb te laten werken op een 32 bits editie van xp of vista

dit zal blijven hangen bij 3.2 gb

een 64 bits editie kan hier weer wel optimaal gebruik van maken.

als ik iets tegen kom waardor dit wel gaat werken laat ik het u natuurlijk meteen weten.

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

In verband met mijn probleempje heb ik een halve dag voor mijn pc opzoekingen gedaan en ja, uit verschillende bronnen vernam ik dat Windows Vista 32 bit maar 3.12 GB ram geheugen kan gebruiken in tegenstelling tot de 64 bit versie die de volle 4 GB kan gebruiken.

Mijn probleem mag dan als opgelost worden beschouwd.

Toch erg bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.