Ga naar inhoud

Voeding kapot?


BlackBird

Aanbevolen berichten

Ik heb even een pc van mijn zus gekregen het is een Compaq evo. Dit lijkt me met een beetje extra ram een degelijke pc voor schoolwerk. Nu Het probleem is wanneer je hem aanzet valt hij na enkele minuten uit en start hij terug op. Is dit doordat de voeding kapot is? Of kan dit een virus zijn? Ik ben zowiezo vanplan een nieuwe windows te instaleren. Maar wanner ik de instaltia begin valt hij na enkele minuten al terug uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je voeding aan het begeven is,

je kunt even een voeding van een andere pc lenen en dan kun je eigenlijk even testen start die op en blijft die aan dan weet je ckr dat het ligt aan je voeding.

Ik neem hem straks eens onderhanden. Heb nog enkele pcs voor afbraak staan maar vrees dat de voeding te zwak is het zijn namelijk pentium 3's. Weet je soms welke voeding er in een Compaq evo zit? Ik zoek het anders even op. Zal het posten.

--

220W voeding. Ik denk dat ik maximum een 175W nog liggen heb. Zou hij op deze gaan?

http://h18000.www1.hp.com/products/quickspecs/11348_na/11348_na.HTML

Link naar reactie
Delen op andere sites

als alles overheen komt met de link die je zei moet het denk ik wel lukken.

maar Ben niet ckr als het een kant en klare pc is en nooit de voeding is vervangen denk ik dat het nog wel tezwak is omdat een winkel toch wel een minimum er indrukt.

Maar je kunt het proberen als voeding tezwak is zal die niet opstarten dus het valt te proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als alles overheen komt met de link die je zei moet het denk ik wel lukken.

maar Ben niet ckr als het een kant en klare pc is en nooit de voeding is vervangen denk ik dat het nog wel tezwak is omdat een winkel toch wel een minimum er indrukt.

Maar je kunt het proberen als voeding tezwak is zal die niet opstarten dus het valt te proberen

Ik maak dus niets stuk wanneer ik correct een zwakere voeding plaats? Ik bedoel. Het is niet dat ik iets ga verbranden ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee als goed is start die dan gewoon niet op blijft scherm gewoon zwart

Vandaag geprobeert heb kast opengehaald (had nog een 230W voeding) en heb die voeding proberen passen. Er ontbrak echter een kabeltje in die voeding met 4 pinnetjes in een vierkant ik denk dat dit voor de processor is. Dus heb ik ze niet kunnen insteken. Heb de oude terug geplaatst, ik dacht dat er mss een kabel los zat en dat deze door opnieuw te insteken zou werken maar helaas. Nog steeds het zelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.