Ga naar inhoud

Rook uit harde schijf

bloodelf

Aanbevolen berichten

Ik heb echt een grooooooooot probleem. Ik heb een tweede interne HDD in mijn pc gedaan. Bij het opstarten begon hij een paar keer te tikken, daarna begon hij te roken:bawling: dit bij de sata-kabel ik heb hem direct uit gezet. Ik durf hem er dus ook niet meer aan te zetten. Ik heb op deze schijf erg veel foto's staan van mijn kindje vanaf de geboorte tot nu 7 maanden. Ook gaf de pc kast steeds een raar stroom gevoel niet heel erg maar kleine schokjes, hoe dat mogelijk is weet ik dus ook niet.

Is mijn schijf nu DOOD!!!!!:bawling::bawling:

In het boot menu staat trouwens ook alles goed ingesteld voor zover ik kan nagaan.

Ik weet, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik steeds geen back-up heb gemaakt.

Is er nog een mogelijkheid dat de foto's terug te halen zijn. De rest wat er dan nog op staat jammer dan.

HELP HELP HELP:withstupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het eerder je voeding is die alles heeft opgeblazen.

Zoveel stroom komt er niet daar een hardeschijf dat er echt rook uit komt.

Werkt de rest van de pc nog wel?

Ik zou hem in ieder geval niet te veel meer aanzetten...

Heb je toevallig een Sweex, Huntkey, HKC, MS-Tech, X-Gear voeding?

Of misschien een Antec Smartpower?

Kan je de hardeschijf in een pc steken die je niet nodig hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de schijf er uitgehaald en de pc opnieuw opgestart eerst deed die het steeds niet omdat die steeds aangaf disk boot failure, nadat ik alles opnieuw had nagekeken of de kabels nog goed zaten deed die het weer.

Ik heb nog wel een pc staan maar ik durf die niet aan te zetten omdat ik bang ben dat ik dan weer zoiets heb.

En er kwam echt daar waar de sata op de HDD zit een flinke rookpluim uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je schijf proberen in te pluggen met deze converter. Maar ik ben bang dat de schijf zo goed als kapot is als hij aan het tikken was (ik denk een soort kortsluiting aan de schijf maar vraag me niet hoe dat mogelijk is:D). Iig kan je met de converter proberen om de schijf in te kijken alsof het een externe harde schijf is. Nog veel geluk :-)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.