Ga naar inhoud

vraag, php, formulieren


adb

Aanbevolen berichten

ik heb een php formulier (script) ontworpen in dreamweaver

mijn fraag hoe moet ik dit nu linken aan de rest ? ; of kan er iemand me op weg helpen ?

Groetjes

Ad:evil:

---------- Post toegevoegd om 19:51 ---------- Vorige post was om 19:50 ----------

sorry vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat bedoel je met deze vraag?

heb je een formulier gemaakt in HTML en wil je deze met PHP linken aan een database? of wil je met dit formulier een mailtje sturen? of wil je hier totaal iets anders mee doen?

we kunnen hier niet op uitmaken wat je precies bedoeld.

Groeten,

leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus wil je via dit formulier een database maken en aanvullen.

eerst moet je ervoor zorgen dat je een server hebt die php ondersteunt. bvb de server van je internet provider zal je een webruimte ter beschikking stellen maar zal php waarschijnlijk niet ondersteunen.

Heb je al een eigen website met een domeinnaam en "huur" je ruimte op een server, dan moet je op die server eerst je database aanmaken. Nadien kan je dan je gegevens van je formulier doorsturen naar de database. Dmv de door jou aangebrachte code zal je:

- inloggen op je database;

- de ingevoerde gegevens wegschrijven in de database;

- bepaalde gegevens opvragen uit je database;

Ikzelf onderhoud een website waar gebruik gemaakt wordt van een database. Het spreekt voor zich dat je dat hier niet zomaar in 1-2-3 kunt uitleggen hoe alles in elkaar steekt. Er bestaan een aantal sites die je op weg kunnen helpen met php scripts maar je zal je toch eerst eens in de code moeten verdiepen, vermoed ik.

Nog een tip: Hou er rekening mee dat je met persoonsgegevens werkt, en niet iedereen daar gelukkig mee is.

groeten, Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan het inderdaad ook. Hiermee wordt het niet in een database opgeslagen, dus kun je het ook niet laten rangschikken of iets dergelijks. Maar wordt het gelijk naar je eigen mailadres gestuurd. Er zit wel een klein beetje reclame bij want de 'action' methode in het formulier staat gekoppeld met hun website. Ook het plaatje (captcha) staat gelinkt naar hun website. Maar dit is voor de normale gebruiker niet tot bijna niet zichtbaar.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.