Ga naar inhoud

iTunes houden, nieuwe laptop


Gast the Revenant

Aanbevolen berichten

Gast the Revenant

Hallo,

Ik koop volgende week een nieuwe laptop, maar ik ben bang dat ik mijn cd-verzameling in iTunes dan kwijt zal zijn. Is die vrees gegrond en wat moet ik doen om mijn collectie op mijn nieuwe pc te krijgen zonder dat ik alles opnieuw moet gaan invoeren (het is een grote collectie).

Danklijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Revenant,

Ik heb dat onlangs ook geprobeerd. Volgens deze site How-To: Backup your Windows iTunes library zoudt ge de bestanden iTunes Music Library.xml en iTunes Library.itl in de map Mijn Muziek/iTunes moeten kopiëren op een harde schijf of iets anders, dan al uw muziek die ge wilt overzetten ook kopiëren, dan de muziek op uw nieuwe computer zetten, iTunes installeren de wizard "muziek importeren" negeren en dan die twee bestanden terug in de map iTunes zetten (waarschijnlijk als iTunes niet aanstaat). Uw playlist zouden volgens deze methode ook mee gekopieerd zijn.

Bij mij is dat echter mislukt. Ik denk dat ge ervoor moet zorgen dat uw bestanden op exact dezelfde plaats komen te staan op uw nieuwe computer. (De naam die de computer weergeeft als map voor uw account (ik bedoel deze : C:\Documents and Settings\(uw account-naam) moet dan misschien ook dezelfde zijn. Om die te veranderen moet ge desnoods een account aan maken op uw nieuwe computer met dezelfde naam als die waar de muziek op uw oude instond. (De naam van die map kunt ge dus niet veranderen door gewoon de naam van uw account te veranderen.))

Ten tweede als ge uw instellingen ook wilt meenemen naar uw nieuwe computer, moet ge het bestand iTunesPrefs.xml uit deze map C:\Documents and Settings\(uw account-naam)\Application Data\Apple Computer\iTunes ook kopiëren.

Ik hoop dat ge mijn uitleg begrijpt en dat ge in elk geval dat ge meer succes hebt dan mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.