Ga naar inhoud

[OPGELOST] pc samenstellen voor technisch tekenen


jv9090

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een mooie pc samenstelling voor iemand. Deze pc zal hoofdzakelijk gebruik worden voor dagelijks gebruik. Geen games. Hij zal wel voldoende zwaar moeten zijn om technische tekeningen te maken. Hiervoor wordt momenteel het programma Autocad gebruikt.

Mijn hardware kennis is niet perfect, maar heb zelf geprobeerd om al een samenstelling te maken.

Wat kan beter en ben ik iets vergeten?

Wat budget betreft: niet te duur. Windows zal ook moeten aangekocht worden, dus dat doet de prijs natuurlijk ook stijgen.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die behuizing enkel genomen omdat uiterlijk niet zo belangrijk is deze keer, maar heb ze dan toch maar vervangen :-).

Wat dat geheugen betreft weet ik het ook niet zeker, maar dit staat op hun website voor versie 2009.

De 32-bit versie vereist minstens 512 en de 64 bit versie 1 gig.

Waarschijnlijk dus voldoende voorzien?

Dit is het dus voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog twee vraagjes. Wordt de koelpasta meegeleverd of dien ik die ook extra te bestellen.

Ik zie dat Aaron voor de 64-bit versie van windows heeft gekozen. Ik weet nu niet juist of de 32-bit of 64-bit versie van autocad wordt gebruikt, maar stel dat het de 32-bit versie is, zal dit geen problemen geven met de 64-bit windows? En is er voor elke hardware in deze pc een 64-bit driver beschikbaar?

Dit om zeker te zijn dat er geen problemen zullen optreden natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die Cooler Master koeler word er vrij goede koelpasta bij geleverd.

Wil je echt de best koelpasta (kost een paar euro) moet je dit een keer lezen.

De 64 bit AutoCad kan alleen werken op een 64 bit os, en andersom geloof ik?

Maar als je voor 64 bit kiest, kan je meer dan 4GB geheugen gebruiken en bij 32 bit niet.

Misschien is een 8GB geheugen wel beter?

En een iets snellere hardeschijf zou ook een kwaad willen, alhoewel het niet noodzakelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even opgezocht en blijkbaar zou 32-bit software werken onder 64-bit windows.

Nu enkel nog even opzoeken of er voor alle hardware onderdelen 64-bit drivers beschikbaar zijn.:-)

Daar mag je vrij zeker van zijn, het moederbord werkt goed onder 64 bit (zelf al getest), de drivers van de grafische kaart sowieso ook.

Veel meer heb je dan niet nodig, dat mag geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.