Ga naar inhoud

Ramgeheugen bijprikken - welk ?


leukerdt

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een Acer aspire laptop waar ik geheugen zou willen bijprikken. Volgens de handleiding lijkt dat niet zo moeilijk maar ik heb wat vragen over het geheugen zelf :

- De handleiding zegt dat er ondersteuning is voor DDR SDRAM 266/333 Mhz DDR. Is dat dan "of 266 of 333 Mhz" of "van 266 tot 333 Mhz" ?

- Het zou een SoDIMM geheugen zijn. Moet dat dan op de verpakking van het geheugen staan (ik zag in de Media Markt dat er inderdaad geheugenlatjes zijn waar dit op staat).

- Er kan 256 MB, 512 MB of 1G bij zegt de handleiding (nu zit er 256 MB in).

Wat moet ik dan nemen ? Heeft het zin 1 GB te nemen (het is een AMD Athlon XP-N 2000+~3000+ processor (op de folder van de winkel waar ik hem kocht staat 2600+).

- Heeft het merk belang ?

- Wat is een normale prijs ?

Bedankt

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

om te beginnen, DDR SDRAM 266/333 is 1 soort ram geheugen, is dus niet apart van elkaar. (dus geen sdramm 266 en een sdramm 333)

u moet inderdaad het goede soort geheugen nemen, anders zal het niet passen, laat staan werken.

hoeveel geheugen u er zlef in zet is natuurlijk altijd aan u.

u zou kunnen overwegen om het ene geheugenlatje te vervangen voor 2 nieuwe. dat u dan de oude er uit haalt en dan 2 nieuwe plaatst van 512.

voor deze prijzen (ongeveer) bied ik de geheugens aan, dat zo bijna overal wel zoiets zijn.

SODIMM Kingston 512 MB DDR/400/CL3 200 PIN SODIMM DDR/SO 45 euro

SODIMM 1024 MB DDR2-533 SODIMM DDRII/SO 49 euro

SODIMM 1024 MB DDR2-667 SODIMM DDRII/SO 49 euro

SODIMM 512 MB DDR2-667 SODIMM DDRII/SO 29 euro

SODIMM Buffalo 1024 MB DDR2- 667 SODIMM DDRII/SO 49 euro

SODIMM TakeMS 512MB DDR2/533Mhz/C4 SODIMM DDRII/SO 43 euro

als u hier wel/niet mee bent geholpen laat het ons dan even weten aub ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.