Ga naar inhoud

probleempje


skunky_rebel

Aanbevolen berichten

voorstelling nieuw lid

Hallo iedereen,

ik ben Leopold,sedert enkele jaren gepensioneerd,bezit een desktop met besturingsysteem windowsxp2000. Ben echter compleet leek op gebied van computers, bezit wel enkele handleidingsboeken, maar het wil mij niet lukken om een game op te starten, ik krijg steeds de melding:besturingsprogramma werkt met 32bits,en uw game is 16bits. Wat kan ik daar voor doen om dat spelletje op gang te krijgen? Verder heb ik problemen met aanhangsels van e-mails te openen, ik krijg volgende mededeling:

Er is voor deze bewerking geen programma aan het gegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm.

Dit heb ik vruchteloos geprobeerd zonder resultaat.

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen deze puzzel op te lossen zodat ik eindelijk wat plezier kan beleven aan mijn (duur) speelgoed.

even door skunky_hier geplaatst

Alvast op voorhand bedankt voor de moeite.

Groetjes Leopold

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leopold, alvast van harte welkom

ik zal een poging doen om uw problemen op te lossen:

1. 16 bits melding bij game:

- Kunt u even vermelden over welke game die gaat? Mogelijk is dit een oud spel dat niet op uw pc kan gespeeld worden. Het kan ook zijn dat er een bestandje beschadigd is maar ik wil eerst even weten om welk spel het gaat. Daarna kan ik meer vertellen. Geef ook eens of u Windows XP of Vista of... gebruikt.

2. Melding Outlook:

Hebt u dit bij elke bijlage? Wanneer dit is bij .ppt bestanden (PowerPoint) dan is dit een heel gekend probleem en helaas een vervelend ook want als u de volledige versie van Powerpoint (=betalend) niet hebt dan kan u de melding niet wegkrijgen. Althans hiervoor hebben we nog geen defintieve oplossing voor.

Wat u wel kan doen om de .ppt bestanden toch te kunnen openen is:

1. download de power-point viewer:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=428d5727-43ab-4f24-90b7-a94784af71a4&DisplayLang=nl

2. installeer deze (open het bestand en volg de instructies)

3. nu kan u power-point bestanden openen

4. wanneer u nu terug de bijlage opent zal normaal de melding nog verschijnen. In plaats van te openen (of dubbelklik), klikt u met de rechtermuisknop op het bestand en kiest u 'opslaan als...' en sla het bestand op in vb. 'mijn documenten'

5. wanneer u nu naar de map 'mijn documenten' gaat kan u daar het bestand openen.

Hopelijk snap je de uitleg, mocht dit niet zo zijn, reageer even zodat ik u verder kan helpen

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het volgende eens.

Maak een snelkoppeling om het game op te starten. Dan rechts klikken op de snelkoppeling en "eigenschappen" kiezen. Dan kies je voor de tab "Compatibiliteit" en daar moet je "compatibiliteitsmode" aanvinken en kan dan je de Windows versie uitkiezen waar het game nog wel te spelen was (meestal Windows 95). Afsluiten door "OK" te klikken en klaar is kees.

Op deze manier heb ik al meerdere keren oude games aan de praat gekregen.

Ik hoop dat het bij jouw ook werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.