Ga naar inhoud

printer toe voegen


eric

Aanbevolen berichten

:?:Ik heb een laptop en wil daar een printer draadloos op laten printen.

Ik draai onder vista

Wat moet ik nu eerst doen om de zaak aan de praat te krijgen

Mijn laptop is nu al draadloos met een router de netgear deze werkt tot nu goed.

Ik heb ook een printserver op de plank liggen (linksys wps54g)maar dat is voor later denk ik.

Eerst zal ik de printer moeten installeren op de laptop ??(netwerkprinter of niet) mijn printer is epson styles photo rx425 met usb aansluiting.

Graag uw reactie hier op zo dat ik aan de slag kan

mvrg

e de waele

Link naar reactie
Delen op andere sites

u heeft dus als ik goed begrijp ook een vaste pc waarop de printer is aangesloten en die wenst u via het draadloze netwerk te delen zodat u via de laptop ook kan printen?

Indien dit zo is kan je volgende stappen volgen.

1. Installeer de printer op de vaste computer

2. U kunt Printers als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Hardware en geluiden en klik vervolgens op Printers.

3. Klik op Een printer toevoegen op de werkbalk.

4. Selecteer Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooth-printer toevoegen in de wizard Printer toevoegen en volg de stappen in de wizard.

Volgende problemen kunnen optreden:

zie: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-BE/Help/3f04f06b-269f-4576-a6f7-ed17952d5e031043.mspx

mocht het nog niet lukken laat het even weten

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel.

DE bedoeling is het volgende.

Ik heb een vaste pc die wil ik weg doen en een laptop gaan gebruiken

Met die laptop wil ik draadloos gaan printen.

DE laptop heeft nu al draadloos verbinding met mijn router dat werk verder goed.

Nu wil ik de printer draadloos laten printen met mijn laptop.

hoe zal ik nu mijn printer op de laptop installeren?

e de waele

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je inderdaad wel die printserver nodig:

hier vindt je een snelle handleiding die je kan volgen:

verwijderd na 1 jaar

hier even kort in NL:(afbeeldingen zie bijlage)

1. Sluit de printer aan op de Printserver met USB

2. Sluit de ethernet kabel aan (verbind dus de printserver met uw router)

3. zet de printer aan

4. sluit de stroomkabel aan op de printserver

nu volg de stappen voor de installatie van de software in het bestand. Mocht je het niet goed snappen, pos dan nog even dan vertaal ik in het NL

Normaal heb je zelf ook een uitgebreide gebruikshandleiding bij de printserver zitten dus dat helpt ook alvast

Laat weten of het gelukt is

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze printserver en windows vista: nu ben ik eens benieuwd...

foutje van mij, ik was even uw topic uit het oog verloren jandep, u had inderdaad dezelfde printserver en er waren problemen met vista. Negeer dus even bovenstaand bericht want dit zal niet werken op vista normaal.

zonet vond ik wel nog dit:

http://forums.linksys.com/linksys/board/message?board.id=Wireless_Print_Servers&message.id=1605

bij de 3de post vind u instructies die dit toch mogelijk zouden maken dus jullie kunnen dit proberen of dit lukt. zelf kan ik dit niet want heb geen printserver.

stel gerust julie bevindigen zo kan ik jullie verder assisteren

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij deze een snelle vertaling:

1. Indien je een pc hebt waar je de printserver op gebruikte, verzamel dan wat info erover en noteer deze. Om dit te doen ga je naar configuratiescherm en kies Printers en faxapparaten. Selecteer de printer die geconfigureerd is voor de printserver, klik met de rechtermuisknop en kies eigenschappen. ga naar het tabblad Poorten.

Nu zal je een lijst zien met beschikbare communicatiepoorten. Je ziet normaal eentje die is aangevinkt, en deze heeft een poortnaam zoals

IP_xxxxxx_P1 (vb. IP_LK852AAA_P1). Noteer deze poortnaam.

Indien je geen pc hebt waar deze reeds geinstalleerd was, dan kan je dit vinden in de WPS54G Webinterface. Open je webbrowser en ga naar http://<print_server_ip>/ps_stat.htm vb. http://192.168.0.10/ps_stat.htm. Normaal zie je hier een lijst van statistieken incl. 'default name'; voeg de IP en P1 voorvoegsel toe aan de naam en dit is de poortnaam. voorbeeld wanneer je "AB123CDE" staan als Default (standaard naam) dan is je poortnaam IP_AB123CDE_P1.

De IP prefix geeft de poortnaam voor de TCP/IP apparaat, en de P1 voorvoegsel is de Queue naam.

2 In vista, installeer de laatste beschikbare drivers vor je Printer (niet de printserver drivers! maar van je printer!

3. Installeer de laatste wps54g xp driver. Na de installatie verschijnt een error,dat is normaal.

4. Ga naar het configuratiescherm in Vista en klik op Printers (je moet mogelijk klassieke weergave activeren). klik rechts op je printer en kies eigenschappen. Vervolgens selecteer je de Poorten . Nu heb je de opties om een poort toe te voegen, klik hierop en een venster zal verschijnen die zegt Beschikbare poorten.

Selecteer "Standard TCP/IP Port" en klik dan op de knop "Nieuwe Poort...". Nu zou je een wizzard moeten zien "Voeg Standaard TCP/IP Printer Port Wizard". klik volgende. Nu moet je het IP adres en de poortnaam ingeven in de overeenkomstige velden.

Printer Naam of IP Address: jouw printserver ip (vb. 192.168.0.10).

Poort Naam: IP_xxxx_P1 (de poort naam die je noteerde in stap 1)

Klik Volgende, en dan selecteer het type apparaat. Selecteer 'Aangepast' en klik op de Instellingen knop. Nu zie je normaal het venster Poort Instellingen.

Zorg ervoor dat de Poort Naam en IP adres goed zijn ingevuld, selecteer erna de LPR radial onder Protocol. Bij LPR instellingen, voeg 'P1' voor de 'Queue naam' en selecteer LPR Byte Counting ingeschakeld'. Druk OK

je poort zou nu moeten toegevoegd zijn.

5. Nu, wanneer de Printen eigenschappen nog openstaan, selecteer poort IP_xxxx_P1 als de printer poort (het wordt weergegeven bij COM4, USB001, XPSPort, etc). Druk "OK".

6. Nu dat de Printer is ingesteld om de printserver te gebruiken, moet je eerst de print spooler resetten. Om dit te doen ga je naar Start, en ga naar uitvoeren. Typ het volgende in services.msc en druk op enter. Het venster 'services' zal openen. Scroll even naar beneden tot je 'print spooler' ziet. Klik hierop rechts en kies 'Restart'

7. Nu kan je een test pagina printen, je kan een willekeurige pagina afprinten.

8. Wanneer de pagina niet print, dan voer je deze laatste stap uit: Voer opnieuw de originele WPS54G Xp driver setup. Normaal moet je nu de driver kunnen installeren zonder foutmeldingen. Wanneer de wizard vraagt om een testpagina te printen, zou normaal een pagina geprint moeten worden.

Indien het niet werkt, overlees nog eens alles opnieuw, ik heb dit zo goed mogelijk vertaald. Zelf heb ik vista niet staan dus sommige termen kunnen iets anders zijn. Laat weten of het gelukt is alvast.

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.