Ga naar inhoud

[OPGELOST] wiskundig probleem


drapier

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

ik hoop dat er bij jullie ergens een wiskundecrack zit want ik zit met een probleem dat ik na veel zoeken niet opgelost krijg. Ik heb in Exell een werkblad aangemaakt om mijn werkuren op te schrijven. Nu vraag ik als er een formule bestaat om tijd als zestigdelig in te vullen, dus als ik nu halftien begin en om zes uur kwart stop met werken, moet ik dit noteren als 9,50 en 18,25 en krijg ik als resultaat 8,75. Ik zou willen verkrijgen dat ik kan typen 9,30 en 18,15 om als resultaat 8,45 te krijgen.

kan iemand me helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Mijn inziens kan dit zonder extra formules. Bij de celeigenschappen kan je instellen dat de ingevoerde waarden, tijdsnotaties zijn. Deze twee waarden van elkaar aftrekken is dan ook geen probleem als je de eigenschappen van de cel waar het resultaat in komt ook een tijdsnotatie is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Mijn inziens kan dit zonder extra formules. Bij de celeigenschappen kan je instellen dat de ingevoerde waarden, tijdsnotaties zijn. Deze twee waarden van elkaar aftrekken is dan ook geen probleem als je de eigenschappen van de cel waar het resultaat in komt ook een tijdsnotatie is.

klopt, selecteer de cel waarvan dat je die tijdsnotatie wil toepassen, klik rechts en kies voor cel eigenschappen... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de reactie, maar het probleem is nog niet opgelost. De bedoeling is om onderaan het werkblad het totaal aantal gewerkte uren te bekomen en dat lukt me niet,als ik via autosom de kolom wil optellen krijg ik steeds 00:00 als resultaat, is hieraan iets te verhelpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoy karel,

bedankt voor de moeite, maar dit is echt niet wat ik wil, het totaal zou moeten 101:00 zijn en het is slechts 18:40. Het schijnt niet te lukken om een som te maken van de gewenste kolom, ook merk ik dat de dagelijkse tijd niet korrekt word opgeteld; van halftien (09:50) tot zes PM (18:00) rekent het slechts 8:10 ipv 8:30.

Ik begin te twijfelen als het in Exell wel mogelijk is om een werkuurberekening te maken. Zijn er nog sugesties ? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.