Ga naar inhoud

Melding ivm beveiliging


YayYay

Aanbevolen berichten

Op sommige sites (bv. Facebook, of bij het aanmelden op mijn Belgacom-account) krijg ik steeds een vervelende beveiligingswaarschuwing:

"Deze pagina bevat inhoud die niet via een beveiligde HTTPS-verbinding wordt verzonden. Dit kan gevolgen hebben voor de beveiliging van de gehele webpagina.

Wilt u alleen de inhoud van de webpagina weergeven die via een beveiligde verbinding is verzonden?"

Hoe kan ik deze melding vermijden?

Ik gebruik Internet Explorer 8 als browser. Besturingssysteem is Windows Vista.

Alvast bedankt voor de hulp

Grtz, Jelle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je in het popup venster een vinkje zetten bij "deze boodschap niet meer tonen" of iets dergelijks?

2de mogelijkheid.

Ga naar de Internet Opties en open de tab "geavanceerd".

Scroll door de lijst naar de rubriek "beveiliging" en zoek naar iets als "verwittigen bij omschakelen van beveiligde naar onbeveiligde modus" (Warn if changing between secure and not secure mode). Vinkje weghalen, sluiten met OK en IE herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het pas na aanmelden voorkomt, kan ik het natuurlijk niet testen :s

Kijk eens joe je veiligheidsniveau staat ingesteld (standaard is medium-high of middel-hoog).

Klik op de knop "aangepast niveau" (custom level) en zoek in de lijst naar de optie "gemengde inhoud tonen" (display mixed content) en zet die op "toestaan" (enable) in plaats van "vragen" (prompt).

Klik "OK", bevestigen en nogmaals "ok" klikken. Browser herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veiligheidsniveau stond op "Normaal-Hoog".

Heb vervolgens gedaan wat je zei & het probleem lijkt opgelost te zijn!!

Waarvoor dank! :)

Toch nog vraagje:

Nu staat mijn veiligheidsniveau op "aangepast". Wil dit zeggen, het niveau Normaal-Hoog + mijn aanpassing? Ik wil namelijk zeker zijn dat de beveiliging nog hoog genoeg staat...

1000x Bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beveiliging is nog steeds "normaal-hoog" maar de pagina's met gemengde inhoud worden nu gewoon getoond zonder de vraag of het mag.

Trouwens; als de vraag komt, word het toch toegestaan omdat anders de pagina onvolledig is.

Het uiteindelijke resultaat is hetzelfde maar je bent van die vervelende popup af.

Als je wil mag je afsluiten door te klikken op de knop "opgelost"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.