Ga naar inhoud

Moviemaker filmpje maken! Wat vraagjes...


TownyBE

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik ben zowat op mijneigen aan het leren en monteren van filmpjes en foto's...

Nu had ik even 2 vraagjes...

Ik zie dikwijls op Youtube dat men filmpjes maakt van verschillende films ineen zoals bijvoorbeeld: de 20 beste quotes van filmen die dan mooi ineen vloeien... Nu is mijn vraag: hoe halen ze zo korte stukjes uit een film? Word dit bestand dan gedownload van een programma zoals Limewire en dan gesneden met een bepaald programma of hoe doet men dit??

2de vraagje...

Ik zie ook dikwijls dat men stukjes film naeen plaatst met op de achtergrond een liedje mor zonder het geluid van de filmpjes erbij, kan men dit ook regelen in MovieMaker of niet??

Alvast bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over vraag 1 weet ik wel een antwoord..!

Je dowload een willekeurig filmpje.. Laad het in windows movie maker.

Vervolgens sleep je het filmpje in die balk.. dan zie je een (als het goed is) balk met de naam van het filmpje en die is heeeeeel lang..

Deze schuif je in waardoor het filmpje korter word, doe dit wel op de goede plek!

En dan heb je een stukje van een filmpje (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neehoor.. Je kan ook kleinere stukjes dowloaden als je die weet te vinden..

Maar ik heb nog een manier: youtube dowloader instaleren.. dan kan je youtube filmpjes dowloadne en die gebruiken ;)

Amai, is da echt??? Wist niet eens dat dat bestond, dat zou inderdaad wel echt helpen!!! Thanxx alvast man!! En kan ik dat gewoon op de site van Youtube vinden?

---------- Post toegevoegd om 18:53 ---------- Vorige post was om 18:41 ----------

Ja, ik ga maar ineens blijven doorvragen :) :)

Ik heb de Youtube downloader gevonden en goed kunnen downloaden, het werkt, ik kan er indd filmpjes mee afhalen maar kan ze niet op mijn Windows Media Player afspelen...

Je kan ze wel "converte" maar er zijn verschillende mogelijkheden om het in om te zetten maar van weinige krijg ik alleen de audio van het filmpje van Youtube en niet het beeld... Ik heb al probere te converte naar Window Media Video, PSP Video gaat blijkbaar ni, dus welk moet ik kiezen van het menuutje om te converte en beeld te krijgen van de filmpjes?

Iemand? :)

Alvast bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen is knippen in je film. Dit kan je doen met het programma VirtualDub.

Heb je al veel geleerd van videobewerking? Er bestaan immers nog andere programma's om filmpjes te bewerken die gratis zijn en uitgebreider dan windows movie maker.

Nee, ben er juist wat men weg er in aant zoeken. Heb al wel gewerkt met Movie Maker maar gewoon met foto's, voor de rest nog geen andere programma's gebruikt...

---------- Post toegevoegd om 19:09 ---------- Vorige post was om 19:01 ----------

Als ik ze download de filmpjes kan ik ze bekijken via Quick Time Player want het zijn allemaal MPEG-4 bestanden, maar hoe kan ik ze krijgen of omzetten zodat ik ze gewoon kan afspelen in Windows Media Player en vervolgens zo kan bewerken met Movie Maker want nu zoals ze nu zijn krijg ik geen beeld in de Movie Maker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, iedereen, ondertussen nog een paar pogingen gedaan, maar het lukt me niet om beeld te krijgen in men Movie Maker of Windows Media Player!! Ik heb een programmatje gedownload, Need4... Ik heb met dit programma de gedownloade bestanden van Youtube omgezet, eerst naar avi. bestand en dan gewoon van MPEG4 naar MPEG geprobeerd, maar elke keer hoor ik de muziek maar geen beeld...

Wat doe ik verkeerd??

Ik wil me echt gaan verdiepen in videobewerking dus echt alle hulp of inlichtingen kunnnen helpen!! Alvast bedankt!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.