Ga naar inhoud

Van 64 naar 32


Dave0512

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik zit momenteel met een Windows Vista 64 bits versie.

Graag had ik dit gewijzigd in een 32 bits versie, desnoods via totale herinstallatie.

De overschakeling is redelijk noodzakelijk omdat we op school veel oefeningen maken in MS-DOS en het 'edit' commando kan nu eenmaal niet in 64 bits versie. (ook programma's als Cobol kan ik niet installeren op die versie van Vista).

Dank je wel

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan makkelijk opnieuw terug de 32bit versie van vista installeren, maar hou er rekening mee dat er maximum 3 gig ram geheugen zal herkent worden. Wijzigen is niet mogelijk denk ik (wel met herinstallatie). Ook een optie is om bevoorbeeld een win xp x86 virtueel te draaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Virtual box (gratis voor thuisgebruikers) kan je een virtuele machine aanmaken maar dan moet je daarop een OS installeren en in principe ook registreren. Je hebt dus toch een installatiecd nodig van de windows die je wil installeren

De host machine moet ook voldoende krachtig zijn kwa cpu en voldoende ram geheugen en schijfruimte hebben om op de virtuele (guest) machine een beetje vlot te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.