Ga naar inhoud

Probleem bij openen van een file


Aanbevolen berichten

Hello,

Ik heb SOMS een probleempje bij het openen van een foto, dit zowel met cs3 als met cs4. Ik krijg dan de boodschap:

"Could not complete your request because of a problem parsing the tiff file".

Om dit op te lossen open ik dan de betreffende file in "irfanviaw" en save het onder een andere naam en dan kan ik het wel openen in photoshop. (Later kan het probleem zich terug voordoen met dezelfde foto).

Ook kan de foto soms beschadigd zijn tijdens het openen, er loopt dan een horizontale dunne streep door de foto. Op te lossen met kloonstempel. De streep doet zich voor als een pixel verwarring.

Kan mij iemand aanduiden wat het probleem is?

Nota: Ik heb de indruk dat dit zich vooral voordoet als ik de foto eerst open in de "browse"???

Bedankt...Groeten

aangepast door hobachte
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Anita, nog geen verdere reactie op mijn vraag tot nu toe. groetjes..Marnix

Zoals ik meldde verhelp ik dit probleem met de foto te openen in "infanview (gratis prg) en dan terug te saven onder een andere naam, dan kan het wel lukken. Ik denk dat het ook te zien heeft met de "cache" instelling.

Een groter probleem is dat bij het openen van (zware) foto, er beschadiging kan optreeden in de foto. RAM geheugen niet voldoende, ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.