Ga naar inhoud

prestatie index werkt niet meer


Arnoudje

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb sinds een week of twee een nieuwe pc samengesteld met Windows 7 (32 bit) erop. Het systeem draait goed en snel, maar sinds ik een nieuwe videokaart heb geïnstalleerd, komt de pc niet meer door de prestatie index heen. De pc komt niet verder dan aangeven dat windows bezig is de prestaties te meten van de aero-interface; blijft daar vervolgens 10 minuten mee "bezig" en dan komt de melding dat "het niet mogelijk is de prestatie index uit te voeren".

In eerste instantie had ik nl. nog geen aparte videokaart geïnstalleerd en draaide het systeem op de onboard videokaart (dvi). Toen kwam de pc wél door de prestatie index heen. Ben nu gewoon nieuwsgierig hoe de prestatie index nu zou uitvallen vergeleken met de eerste index! Ik heb er ook nog een bankje geheugen van 1 gb bij geplaatst.

De configuratie van de pc is als volgt: Asus mbord M3A76-CM met chipset AMD 760G/SB710; 2 gb dual channel geheugen kit en nog een 1 gb geheugen bankje (kingston ddr2 667); AMD dual-core processor 3600x2 (1,9 ghz) serial ata Western digital schijf van 500 gb en een Asus videokaart EAH 4350 Silent met 512 ddr2 geheugen. Mijn lcd scherm is aangesloten op de dvi uitgang van de videokaart en staat op full hd resolutie. Ik heb zelf ergens het idee dat het te maken zou kunnen hebben met het grafische systeem: in principe draait het systeem nu immers op twee samengevoegde vga kaarten: de onboard én de aparte videokaart, want die zouden nu moeten samenwerken in cross-fire configuratie. Dat kan ik echter niet checken; de onboard videokaart is gewoon niet meer terug te vinden in het systeem. Ik zet de "Smart doctor" feature die bij de aparte videokaart hoort overigens uit als ik de prestatie index laat uitvoeren; die had ik eerst niet uitgeschakeld, maar het maakt geen verschil. Ik heb alleen Microsoft sec. essentials geïnstalleerd als beveiliging en ik overclock verder niet.

Moeilijke vraag realiseer ik, maar misschien is er iemand die nog een tip heeft...:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb nog even nagekeken of het moederbord nou wel of niet crossfire ondersteunt.

Volgens mij en ook Asus toch echt wél!

Op de doos van het moederbord staat duidelijk "Hybrid crossfireX" en ook bij de features van dit moederbord staat op de Asus site "dat 2 gpu's op dit moederbord samen werken als er ook een aparte vga kaart is geínstalleerd".

En het model videokaart wat ik erin heb zitten ondersteunt dat ook.

Dus het lijkt me toch van wél!

De onboard videokaart staat nergens meer vermeld, niet in apparaatbeheer of waar dan ook, sinds ik de PCIex kaart erin heb gezet. Dat zou ik me kunnen voorstellen als beide GPU's samenwerken maar ervaring heb ik hier verder niet mee.

Het systeem draait overigens verder prima in elk opzicht! Maar de prestatie index laat het dus afweten..

groet, Arnoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Apart dit! Ik ken de site waar je link heen leidt en weet dat ze alles heel serieus testen.

Snap er niets van!

Zie bijlage met de foto van de moederbord doos!

Apart is ook dat de onboard kaart eerst wél te zien was; ik had het systeem eerst gewoon op de onboard kaart, die toen ook gewoon te zien was in apparaatbeheer. Nu is dus alleen de PCIex-kaart te zien. Die in orde is volgens apparaatbeheer en volgens de software die bij de videokaart is geleverd. De onboardkaart is verdwenen...

Toch ga ik ervan uit dat Asus niet de fout maakt zowel op de doos als op de Asus site verkeerde specs van hun producten neer te zetten. Dan toch eerder een hardware test site die verkeerde specs neerzet...lijkt mij althans!:sad

Groet, Arnoud

post-14531-1417703924,7488_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.