Ga naar inhoud

grafische kaart


padisource

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb een nieuwe pc nodig die ik gebruik om films te monteren met behulp van pinnacle.

En hier heb ik de indruk dat ik advies krijg die niet afhankelijk is van "de verkoper" in de winkel.

Wat is nu een goede grafische kaart om films mee te bewerken zonder dat dit in schokjes gebeurd? Wat is eigenlijk een goede configuratie voor een pc om films mee te bewerken?

Bedankt & Vr. groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook voor je graphische kaart moet je eerst eens onderzoek doen (of ons laten weten wat je met de pc allemaal wilt doen)

bij video belangrijk:

- snelle processor

- veel werkgeheugen (ram)

- een snelle hd

- goede uitgebreide grafische kaart

daarnaast raad ik ook xp aan, omdat vista volgens mij nog steeds deftig op punt staat om de topprestaties te halen die ze beloofden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik denk dat een dual core meer dan voldoende de job aan kan. Wat dit mag kosten? Ik heb geen flauw idee, Ben momenteel lid van een filmclub die jammer genoeg aan het vergrijzen is en die momenteel werkt met een "casablanca" maar dit apparaat is zo verschrikkelijk duur dat het niet meer te doen is. Ben dus nu op zoek naar een pc met geschikte grafische kaart.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahzo, ik raad als processor zeker een amd aan, omdat deze [sorry,intel-lovers] meer berekeningen kan maken in een bepaalde tijdspanne ivg met intel

zeker die quad core's zijn aan te raden

que ram-geheugen, als je vista gaat gebruiken raad ik ong. 3 gb ddr2 aan, bolt perfect bij mij.

wat je harde schijf betreft kun je best een s-ata gebruiken (snellere gegevensoverdracht in vergelijking met p-ata schijven

op vlak van grafische kaarten kan ik je moeilijk raad geven, want dat is niet echt mijn kennisvlak... (toch niet zo'n kaarten om je digitale camera aan te hangen enzo...)

hoop dat je nu al wat wijzer bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Multimedia - pc-helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.