Ga naar inhoud

Vista Installatie loopt vast


wimpie2001

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe harde schijf gekregen van Dell omdat vorige haperde.

Nu moet ik er vista op installeren maar deze installatie loopt helaas vast bij het voltooien. De installatie was aan het voltooien en er liepen 3 puntjes . . . en opeens een black screen dus een fout of dergelijke in de installatie. Weet iemand hoe dit kan opgelost worden?

Ook zei een contactpersoon van dell dat er origineel xp of zo op stond en dat het geupgrade werd of zo naar vista dacht ik, moet ik dan misschien eerst Xp installeren en dan upgraden of zo? EN gaat dit om Vista of Xp te installeren met de bijgeleverde dvd's bij de aankoop van mijn laptop/pc want er staat erop dat het eigenlijk is voor het opnieuw installeren van Vista (deze zat bij laptop dell) of recoveren Xp (deze zat bij oude vaste PC Targa)

Moet ik misschien ergens een originele visat cd zien te bemachtigen? of officiële xp en dan upgraden als dat werkt?

Alvast bedankt,

Wim Damman

aangepast door wimpie2001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er niks op stond dan moet je recovery cd van XP nemen en dan wordt er direct partitie ook gemaakt.

Maar het nadeel ervan is dat er ook een verborgen backup partitie wordt gemaakt.

Als je dan Vista installeert dan gaat het niet goed.

Het beste is om zelf partitie te maken.

Download dit:

Browse GParted Files on SourceForge.net

Brand deze iso op een cd of dvd

Maak altijd een back-up van uw data indien nodig

In bios moet je de cd-rom als eerste boot zetten.

In principe is het zo.

Maak een live cd

Start de computer

Steek de cd in de cd-rom.

Dan zal het programma opstarten.

Let op dat je juiste harddisk neemt indien je meer dan 1 harddisk hebt.

Selecteer de schijf.

Verwijdert alle partitie’s met de rechtermuisknop.

Bovenaan of met rechtermuis maak je een nieuwe partitie en geef de grootte aan

Kies NFTS

Je kan beste op de blauwe balk met de muis de grootte aangeven door van rechts naar links te schuiven en dan worden de 3 vakken automatisch ingevuld.

Wilt je nog een partitie dan klik je weer op nieuw en ext kiezen en klik OK

Klik nu op nieuw en kies voor logical en NFTS

Weer op de blauwe balk de grootte geven.

Zo kan je partitie bij maken en kies dan wel voor logical.

Klik dan op apply.

Wilt je de tweede harddisk ook doen dan is het precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb schijf in partities gedeeld maar werkt nog steeds niet, heb wel een gelijkaardig probleem gevonden van iemand in de usa die het zo heeft opgelost:

Re: vista not finishing install Hey guys just one final update to help others out if this ever happens to them.

In my bios settings for this motherboard there was a setting in the "advanced bios options" area that said "stop on errors" and it gave you these options: "keyboard, system, none, all" It was set to "all" for basicly all my attempts I'm guessing. So when vista was installing in ran accross some kind of an error and it just stopped up the system.

I switched this to "none" and the install went through without a hitch.

Thanks for all the help guys, I'm glad I found this forum. I think I'll stick around and see if I can be of some help for others.

-Draxi

Maar weet niet hoe ik in mijn Bios advanced tab geraak gewone bios cva. Ook stond in de bios ergens iets van optie SATA harde schijf met optie ATA / ACHI of zoiets en stond standaard op ACHI terwijl harde schijf ATA is , misshcien deze optie verzetten?

Alvast bedankt,

Wim Damman

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.