Ga naar inhoud

Muziek op website


jeroom

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag muziek willen op mijn website :

Ik heb volgende code ingestoken :

<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

<title>OCMW Middelkerke - Home</title>

<bgsound src="Lais.mp3" loop="1">

De laatste regel telt.

Ik weet het was een test met mp3 formaat maar dat verandert wel.

Echter de muziek speelt nu enkel op de eerste pagina.

Ik zou willen hebben dat de muziek doorspeelt op elke pagina en niet telkens herbegint.

Wie kan mij helpen daarmee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

ik heb uw discussie even naar de goede plaats verzet.

u zou dit kunnen oplossen door middel van een frame te plaatsen in uw site die nooit ververst of verandert als u door uw site browst, op deze manier zal de muziek blijven spelen en niet herstarten als u ergens anders op klikt.

snapt u wat ik bedoel hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je 2 frames maakt in je website (dus je site word opgedeeld in 2 stukken van nader te benoemen grootte(frame waar je muziek in draait kan erg klein zijn))

je zet dus in dat ene frame je muziek.

je laat er verder niets naar toe linken (zorg dus dat al je links op je site naar je mainframe linken)

zo zorg je dat je muziek constant blijft draaien omdat alleen je mainframe word ververst en niet je frame waarin je muziek staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik zou aanraden om een flash-player te intergreren, want een bgsound is soms irritant dat het op de achtergrond speelt, en het werkt ook vaak niet.

Maar nu daar is het ook een probleem, als je van pagina verandert, herbegint het muziek, da's onmogelijk zonder frames, oftewel moet je iets in de buurt van AJAX gebruiken om de muziek te laten doorgaan (terwijl enkel de content verwisselt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik zou aanraden om een flash-player te intergreren, want een bgsound is soms irritant dat het op de achtergrond speelt, en het werkt ook vaak niet.

Maar nu daar is het ook een probleem, als je van pagina verandert, herbegint het muziek, da's onmogelijk zonder frames, oftewel moet je iets in de buurt van AJAX gebruiken om de muziek te laten doorgaan (terwijl enkel de content verwisselt)

Rekening houdend dat live content met ajax niet in de broncode terechtkomt, dus slecht voor de zoekmachines. Pas met geavanceerde technieken kan dit wel. Probeer eens mootools, te vinden op http://www.mootools.net. Dit is een uitgebreid javascript platform met voorgemaakte functies. Enorm handig terwijl alles netjes in je broncode staat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.