Ga naar inhoud

[OPGELOST] extern geheugen, niet beschrijfbaar met mac


Aanbevolen berichten

heb onlangs een extern geheugen van het merk: sohousb aangeschaft;

ik ben gebruiker van pc en mac. Het probleem is dat ik met pc en dus in Windows gegevens kan schrijven naar dit geheugen, maar met mac kan ik ze alleen maar lezen, dus niet schrijven?

Hoe los ik dit op? Opgelet ik ben een gewone eenvoudige computergebruiker dus in lekentaal a.u.b.:confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb onlangs een extern geheugen van het merk: sohousb aangeschaft;

ik ben gebruiker van pc en mac. Het probleem is dat ik met pc en dus in Windows gegevens kan schrijven naar dit geheugen, maar met mac kan ik ze alleen maar lezen, dus niet schrijven?

Hoe los ik dit op? Opgelet ik ben een gewone eenvoudige computergebruiker dus in lekentaal a.u.b.:confused:

LIjkt me gewoon een permissie probleem, of type format.

Hoe is dit geformatteerd (FAT32, NFTS) ???

Hoe staan de 'eigenaren en bevoegdheden, als je via 'toon info' op je mac kijkt ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

er staat heel heel veel op dat extern geheugen, als ik formatteer zal ik eerst alles moeten opslaan op harde schijf? als ik kijk via "toon" kan ik de bevoegheden niet lezen, dat wil zeggen dat dit licht grijs staat, in Windows weet ik niet hoe ik het geheugen kan veranderen zodat het niet alleen lezen staat gegeven maar ook schrijven voor mac,

In windows kan ik namelijk lezen en schrijven? Is dit nog duidelijk want ik kan me alleen maar uitdrukken in computer-lekentaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even rondgezocht en het beste formaat om zowel op windows als mac leesbaar te kunnen zijn is het FAT32 formaat.

in Windows ga je dus naar deze computer en klik je rechts op je externe harde schijf en kies je 'eigenschappen', en kijk wat er staat bij Bestandsysteem.

Heel waarschijnlijk staat er hier 'NTFS'

om dit te kunnen wijzigen naar FAT32 is het noodzakelijk dat je eerst alle gegevens op je gewone harde schijf plaatst

wanneer je dit gedaan hebt, klik je opnieuw met de rechtermuisknop op je externe harde schijf (in 'deze computer') en kies formateren (=wissen, daarom is het belangrijk dat je eerst alles naar je harde schijf zet)

kies hier bij formaat FAT32 en kies starten

Wanneer dit klaar is verschijnt een melding.

Kopieer nu terug alle bestanden naar je externe harde schijf

Probeer nu terug op je Mac

Laat weten of het gelukt is

mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.