Ga naar inhoud

juiste instellingen voor wekelijkse backup op kleine externe harde schijf

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Verhaal:

Ik wil dat mijn pc automatisch een backup maakt van de volledige harde schijf. Mijn externe harde schijf waar de backups opkomen, is niet zo groot: 100 GB. Dus met 2 backups is die propvol. Nu bestaan er opties om in te stellen dat oude backups weggesmeten worden na een tijdje. Hoe moet ik volgende instellingen instellen zodat mijn pc elke week een backup maakt, en ik steeds elke week een recente backup heb,

dus eigenlijk wil ik elke week een backup, zonder dat die van de vorige weken bewaard blijft

dus week 1, woensdag, backup

week 2, woensdag, backup

week 3, woensdag, backup

oei virus week4, maandag, dan wil ik gewoon de backup van week3, woensdag kunnen terugzetten, zonder de backups van week 1 en week2 nog te hebben

week3, dinsdag, virus, dan moet ik backup van week2, woensdag kunnen terugzetten, enz...

Zijn dan volgende instellingen correct?

SCHEDULING

Weekly, start at: 17:30, run task every 1 week on:

- Wednesday

BACKUP METHOD

Incremental (recommended)

X Create a new full backup after 10 incremental or differential bakcups

X Delete previous backup archive

AUTOMATIC CONSOLIDATION

Number of backup exceeds. You can set a limit on the number of bakcups:

1 (is dit een goede optie rekening houdend met mijn verhaal van hierboven?)

dus er mag maar éne backup gemaakt worden per week maar ik moet de vorige steeds hebben, je kan door ook andere getallen invullen

Storage period of old backups exceeds (days). You can set a limit on the age of backups:

7 (zijn dit de aantal dagen die goed zijn rekening houdend met mijn verhaal van hierboven?)

Size of archive exceeds. You can set a limit of the size f backup archives : .... (wat moet ik hier invullen?)

Ik twijfel dus aan mijn instellingen voor AUTOMATIC CONSOLOIDATION-instellingen. Zie mijn verhaal bovenaan om te weten waar ik naartoe wil. Kloppen dan de instellingen van mij? Rekening houdend dat de externe harde schijf slechts 100 GB en een backup van mij minstens 50 GB is per keer (ik heb in de automatische instellingen, zoals je hierboven ziet, gekozen voor incrementele backup steeds elke woensdag)

Wat zou jij instellen?

Zijn de rode instellingen van mij juist dan?

aangepast door Kurtt
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.