Ga naar inhoud

Internet - kotnet


Thavid

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met Kotnet, een LAN-verbinding. Het ligt duidelijk aan m'n pc want wanneer ik deze pc erop aansluit is er geen enkel probleem. Als ik bij uitvoeren 'command' invoer en dan 'ipconfig' staat er geen standaardgateway of dns-achtervoegsel. Ik heb ook al veel op herstellen etc gedrukt, en pc meerdere keren opnieuw opgestart.

Kan iemand helpen???

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Deze computer en dan naar Hardware

Waarschijnlijk zie je een iets dat nog moet geïnstalleerd worden zoals LAN:

Klik met rechtermuis op stuurprogramma bijwerken

Ga nu naar de map waar de LAN bevindt.

De LAN driver is nu in orde.

Ga naar Configuratiescherm

Klik op netwerkverbinding

Klik rechts op thuisnetwerk of een klein netwerk….

Volgende

Volgende

Kies Overige

Bovenste nemen

Volgende

Als je reeds een netwerknaam hebt dan mshome eventueel veranderen.

Printer en bestanddelen delen op ja

Volgende

Normaal gezien vraag die om diskette te maken.

Niet nodig.

OK

Nu hebt je internet maar nog geen lokaal netwerk.

Deel ergens een map.

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding (geel) en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

Indien je geen internet hebt maar wel lokaal netwerk dan moet je in de router mac-adres van uw computer toevoegen en eventueel mac-adres in firewall van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vooreerst bedankt voor je reactie, maar ik zit toch nog met enkele vragen

Wat bedoel je net met dat eerste: ik vind nergens op m'n harde schijf LAN ofzo of iets dat nog dient te worden geïnstalleerd. Ik ben wel een redelijke pc-analfabeet dus misschien dat je het anders kan verwoorden?

Dan de tweede stap: ik kan enkel kiezen tussen draadloos of lan, maar nergens staat overige... Er staat ook 'Enkele netwerkapparaten in deze computer zijn nog niet aangesloten. Voordat u verder kunt gaan, dient u de hardware aan te sluiten of het selectievakje 'verbroken netwerkverbindingen negeren' in te schakelen'

--> nu wat ik al niet begrijp is dat er dingen nog niet zijn aangesloten, want vorige week werkte het perfect?

De derde stap heb ik ook gedaan, IPX-SPX geïnstalleerd, maar er werd helemaal niet gevraagd om mijn pc terug op te starten...

Ik heb wel reeds het volgende gedaan: automatisch IP en DLAN kiezen..

Nu staat er gewoon 'beperkte of geenverbindingsmogelijkheden' terwijl ik ervoor wel verbinding had maar geen internet...

Kan je misschien nog helpen..

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik daar op TCP/IP en dan eigenschappen.

Is daar de IP en DNS op automatisch ingesteld?

Nota: als je op kotnet wilt dan moet je dit ook aanvragen op uw school en moet je 25 euro betalen en activeren ze de internet voor u.

Hebt je dat ook gedaan?

Als je pas hebt gedaan dan kan het even duren eer je internet hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.