Ga naar inhoud

Release ubuntu 10.04 uitgesteld


Aanbevolen berichten

Wil je eindelijk, na de vele pogingen met de bèta, eens de final release van de nieuwste ubuntu gaan testen wordt die toch wel uitgesteld zeker.

Blijkbaar is er een serieuse bug ontdekt en wordt de release voor onbepaalde tijd uitgesteld. Men is nu bezig om de iso's opnieuw samen te stellen.

Het zou vooral problemen veroorzaken wanneer je ubuntu installeert op een systeem dat al een OS bevat. De vorige bug, een lek in X.org, werd ook nog niet zo lang geleden gefixt.

Enerzijds is het wel vreemd dat zo'n bug pas op het allerlaatste moment wordt ontdekt, maar anderzijds is het ook wel goed dat ze op de dag van de release de boel in trekken. Er zijn al een beperkt aantal pc's gecrasht dus het is alvast geen overbodige keuze.

Er werd al lang uitgekeken naar deze nieuwe LTS-versie van Ubuntu omdat er toch wel wat werd gesleuteld aan de vormgeving. Ook de hardware ondersteuning zou fel verbeterd worden.

Ik draai nu al een tijdje beta2 via virtualbox en dat werkt goed. Enkel het afsluiten gaat niet, maar dit zou te wijten zijn aan virtualbox zelf.

Nog even wachten en de final kan ook getest worden.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht meestal tot de distributie upgrade bij mijn updates komt staan en dan bestel ik meteen de gratis dvd/cd. Dit laatste gaat blijkbaar enkel nog als je je registreert als contributor. Dus enkel nog via download of upgrade. Als ik een cd wil bestellen krijg ik volgende melding :

Demand for Ubuntu CDs is very high, and we're trying to ensure that we have enough CDs for those who really need one. We've noticed that you've already received CDs of several previous Ubuntu releases. You can help us ensure the continued availability of Ubuntu CDs by

Dat is wel wat spijtig. 'k Zou ni weten hoe ik tot hun kennis zou kunnen bijdragen. :pcguru:

Grtz,

GuyKman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag ook geen cd's meer bestellen :-). Nu ja, het kost die mensen alleen maar geld en tegenwoordig kan iedereen een bestandje van 700mb snel downloaden en branden op een cd.

Ik heb de live cd trouwens nog eens getest en nu werkt die wel. Gewoon kiezen voor de optie noapic en klaar was kees. Heb wel niet veel kunnen uitproberen aangezien ik geen vpnverbinding kon opzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 9.10 ging het nog redelijk goed. Het ligt volgens mij gewoon aan het netwerk van de universiteit op dit moment. Ik moet een configuratiebestand downloaden, maar krijg telkens foutmelding. Nu ja, ik ga het pas binnen een maand als hoofdsysteem gebruiken en dan heb ik die vpn niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vpn nu eenmaal nodig om op internet te geraken op men kot.

Naast vpn zijn de videodrivers een grote bron van ergernis. Vooral als je ATI-kaarten gebruikt.

Ik ben nu reeds meer dan een jaar bezig met linux en heb ook nog veel te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.