Ga naar inhoud

draadloos netwerk - welke hardware (bis)


leukerdt

Aanbevolen berichten

Hallo

Volgend op mijn vragen van 09.10 had ik graag het volgende nog geweten :

- wat is het verschil tussen een router en een wireless access point ?

- om met mijn laptop draadloos te surfen heb ik dan voldoende met deze Starterskit voor 54 Mbps draadloos netwerk met router en USB-adapter van D-Link (DWL 922)

http://www.dlink.be/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVI54galtbNlwaaFp6DQoHDrqySdL+YsIA9rj

Luc

Link naar reactie
Delen op andere sites

antwoord op de eerst vraag:

een router heeft een firewall in zich en functies om poorten open te zetten dit heeft een wireless access point niet.

een firewall zorgt ervoor dat er geen indringers (meestal hackers en keyloggers) binnen kunnen komen. de hardwarematige firewall van een router is véél beter dan de softwarematige firewall van windows/ander programma.

antwoord op tweede vraag:

ja dit is genoeg om draadloos met je laptop te internetten. en als je laptop al draadloos internet standaard heeft ingebouwd is dat USB-adaptertje niet nodig dit adaptertje kun je gebruiken voor een gewone pc, je hoeft dan geen kabel meer te trekken van de router naar de pc.

voor het instellen van de router moet je HÉÉL GOED het bijgesloten boekje lezen. het kan ook zijn dat je router het automatisch doet, je hoeft dan alleen maar een paar gegevens in te vullen zoals password om in te loggen in de router e.d. . moet de router handmatig ingesteld worden raad ik ten zeer strengste aan om het boekje GOED te lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.