Ga naar inhoud

[OPGELOST] automatisch en ongewenst oppoppen van hulpvenstertjes


staralfur

Aanbevolen berichten

hoi allemaal!

Ik ben naar dit forum doorverwezen omdat men mij niet kon helpen op hijackthis.nl

Ik heb al een tweetal weken een erg vervelend probleem. Telkens ik mijn toetsenbord wil gebruiken en typ, verschijnen er helpvenstertjes (alsof je op de rechtermuisknop drukt).

Door dit probleem is het zowat onmogelijk om iets te typen, deze post heeft tot nu toe bijvoorbeeld 15min geduurd... Daarom zou ik via onderstaande link even willen verwijzen naar het topic waar mijn probleem al in beschreven stond.

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?t=11907

Hopelijk weten jullie hier raad mee.

Groetjes,

Tine

ps: ik doe hier ook nog even een screenshotje bij zodat het duidelijk wordt om welke venstertjes het gaat.

post-1531-1417703711,3378_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm heel vreemd.

heb je al eens geprobeerd om de drivers van je muis je verwijderen en dan opnieuw installeren (gewoon muis stickje erin doen en wachten totdat hij is geïnstalleerd)

drivers zijn te verwijderen op de volgende manier:

druk op windows-toets (vlaggetje) en op pauze break (tegelijk)

er opend een scherm

ga hierin naar hardware

ga in dat tabblad naar apparaatbeheer.

klik op het plusje voor muizen en andere aanwijsapparaten.

verwijder de USB muis door rechtermuisknop en installatie ongedaan maken te klikken

let op !!! haal voordat je dit doet wel je muis stickje uit je pc!!! anders als hij hem heeft verwijderd installeerd hij hem er gelijk weer terug op en dat is niet de bedoeling

start de pc even opnieuw op en stop de muis stick er weer in.

nu zal hij aangeven nieuwe hardware gevonden je moet hem nu gewoon laten doen.(zoals dat tegenwoordig 9 van de 10 keer bij XP en hoger gaat :mrgreen:)

nu zou het probleem opgelost moeten zijn.

laat het weten of het gelukt is of niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Leroy,

bedankt voor de reactie. ik heb gedaan wat je voorstelde, maar het probleem is niet opgelost.

ondertussen hebben we (nog maar eens) een nieuw programma gevonden voor het verwijderen van trojans en worms: NoAdware v5.0

prachtig, want kijk eens aan:

  • bearshare - type: regvalue - danger: dangerous (p2p application known to be bundled with malicious or unwanted applications)
  • Trojan.pws.tanspy - type: regkey ) - danger: severe
  • Gemius - type: regkey - danger: severe
    en nog wat ongevaarlijke cookies

dit zijn dus problemen die de andere NEGEN virus en trojanscanners NIET vonden!!!

probleem is dat je moet registreren om alles te kunnen verwijderen, en dat zullen we dus maar doen...

groetjes,

star

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je ook kan doen:

het pad in het programma (NoAdware v5.0) waar de virussen/trojans/e.d. staan even opschrijven op een papiertje. en in veilige modus opstarten. en deze paden in veilige modus verwijderen (niet de mappen maar de programma's die de virussen/trojans/e.d. hebben).

dan kun je zo een programma in trial versie gebruiken. maar het werkt wel heel langzaam(om het te verwijderen)

!!!-->dit is wel op eigen risico<--!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.