Ga naar inhoud

Kan niet in de buurt van pc komen.


Destke

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag als ik in de buurt van de pc kom nadat hij is opgestart valt het scherm, toetsenbord en muis uit. Ook als ik op de power knop erna kom is er geen leven in te krijgen.

Iemand een idee wat dit kan zijn, en een mogelijke oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets meer specifieker over de apparatuur:

Scherm: Hoe is ze aangesloten? VGA, DVI of HDMI (ik gok op VGA).

Muis: Draad of draadloos, en is het aangesloten via USB of via PS2?

Toetsenbord: zelfde als Muis.

Ik gok, ben niet zeker, dat je analoge kanalen gebruikt. Het lijkt er me dus ook op dat isolatie van dat kanaal verduurd is waardoor externe analoge signalen invloed kunnen krijgen.

Deze signalen hebben op zich geen merkbare invloed. U gaat die echter die signalen versterken doordat u als een grote antenne werkt. Daardoor word het signaal verstoord en valt het uit.

Dat lijkt me op dit moment de reden. Maar zonder de informatie die ik vraag kan ik geen uitsluitsel geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scherm = Hdmi

Muis = Usb

Toetsenbord = Usb

Ik denk persoonlijk dat het komt doordat ik een zwemshort aanhad en deze nogal statisch geladen was. Nu ik een jeans heb aangetrokken lijkt het probleem voorlopig van de baan.

Maar toch, zou dit het probleem kunnen geweest zijn. Nog nooit voorgehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhu, Het zal de statische lading zijn. Ongeveer hetzelfde als ik hierboven uitlegde enkel geld dan je zwemshort als bron voor een elektrisch veld welk met enkele fenomenen ervoor zorgt dat sommige dingen in de war worden gestuurd.

Wel verbazend dat het zoveel invloed heeft. Normaal is apparatuur daartegen ontworpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.