Ga naar inhoud

openen van dfrg.msc lukt niet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Door problemen met de PC heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd. Echter het defragmenteren lukt niet meer en krijg de melding dat MMC het bestand C:\windows\system32\dfrg.msc niet kan openen.

De voorgestelde oplossingen zoals het gebruiken van Auslogics Disk Defrag lukt ook niet omdat tijdens het defragmenteren dit vast loopt. Ik wil deze wel gebruiken, maar wil eerst via windows het defragmentatie programma eerst werkend te krijgen.

Vervolgens onderstaand oplossing van aarondk1 door deze te vervangen door beschikbaar kopie lukt ook niet, omdat dit linkje niet meer bestaat.

Als je echt die defragmentatietool van XP werkende wilt krijgen moet je dit eens proberen:

Ik heb op mijn XP machine even dfrg.msc gekopieerd, van C:\Windows/system32/, als je mijn bestand vervangt met dat van jou, je moet ook de .reg file uitvoeren(gewoon dubbelklikken) en op OK klikken.

Anders gaat het niet werken, ik heb het getest op een adnere pc en het werkte, dus misschien het proberen waard.

HIER kan je dfrg.msc en dfrg.reg download(je moet het uitpakken met Winrar oid), als je nog vragen hebt...

Aarzel niet om het te vragen.

Wie wil mij graag helpen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je de defragmentatie kunt opstarten met de snelkoppeling Defrag.

Download het onderstaande RAR bestand en pak het uit.

Open dan de map Defrag en klik op de snelkoppeling Defrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de snelkoppeling Defrag gebruikt zal normaal gezien je C:\ schijf gedefragmenteerd worden.

Er opent daarbij een venster waarin er ook info over defragmentatie wordt weergegeven.

Als je dit uitvoert, laat je het gewoon zijn gang gaan, het defragmenteren zal ook automatisch stoppen,

waarbij het venster vanzelf gesloten wordt.

Of daarmee het probleem van het defragmenteren via de standaard ingebouwde tool bij Windows XP opgelost is, betwijfel ik.

Deze software zal waarschijnlijk niet meer naar behoren functioneren.

Als het defragmenteren met de snelkoppeling Defrag lukt, kan je in ieder geval je schijf hiermee defragmenteren.

Je zou Defraggler eens kunnen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met de Defrag snelkoppeling kan defragmenteren zoals je zegt,

mag je ervan uitgaan dat je schijf gedefragmenteerd is,

alleen kan je het niet bekijken zoals met de Defrag-tool van XP.

Vista heeft deze optie ook niet meer,

er wordt gedefragmenteerd maar er is geen venster waarin je de voortgang kan volgen,

tenzij je Defraggler of een ander Defragmentatie-programma gebruikt.

Kan je met Defraggler of Auslogics Disk Defrag niet analyseren om het resultaat te bekijken ?

Heb je die oplossing van PCWereld precies uitgevoerd zoals beschreven staat ?

Ik veronderstel dan ook dat je een originele disk met besturingssysteem van Windows XP hebt, klopt dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.