Ga naar inhoud

beoordelen maar


Aanbevolen berichten

Ne goeiemorge allemaal:ciao:

Ik ga weer eens een nieuwe, zelf-samengestelde, pc kopen (en een scherm). Nu zou ik aan de forumgebruikers hier eens willen vragen wat je ervan vind. Eventueel suggesties naar betere (en natuurlijk geen veel duurdere onderdelen:pcguru:) onderdelen zijn ook altijd welkom.

Dus laat jezelf maar eens gaan.

En voor de mensen die het zich afvragen: ik heb geen links naar mijn hardwarewinkel gezet, want dan zit ik weer langs alle kanten commentaar daarop te krijgen.

Moederbord: Giga-byte GA-X58A-UD3R

Behuizing: dit misschien voor jullie wel interessant, ik wil een van deze 2 kasten kopen, maar ik kan niet kiezen (en een stemming tussen vrienden leverde een ex-eqau fzoiet op:viking:)

Antec Six Hundred of Antec Nine Hundred

Voeding: Antec Earthwatts (650 watt, atx)

Geheugen: OCZ Gold (6144 mb, 1600 mhz, CL8, 1.65 v, non-ecc, unbuffered, kit van 3)

Grafische kaart: Giga-byte RADEON HD5770

Processor: Intel CORE i7 920

HDD: Samsung Spinpoint F3

Optische drive: Liteon iHOS104

CPU-koeling: Corsair H50

scherm: Acer H243HBbmid

besturingssysteem: windows7 home premium

Ik denk:stupid: dat ik alles heb, dus laat maar komen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik zal kort antwoorden want ik ging eig al een half uur in bed gelegen hebben :P

Wat wil je met de computer doen?

Als je slechts 1 grafische kaart wil steken raad ik een i7 860 aan. Die is beter en moederborden zijn goedkoper.

Behuizing: Goh das vooral smaak, maar naar praktisch toe zou ik de nine hundred nemen.

Voeding: Is oke.

Geheugen: zeer goede keuze (van merk en serie)

grafische kaart: Ik zou eerder voor de MSI HD5770 Hawk gaan.. die is beter en het extra eurotje (figuurlijk) meer dan waard.

HDD: zeer goede keuze (neem dan wel de 1TB versie).

Driver:Goh, ik vind blueray nog steeds overbodig, enkel als je videobewerking wil doen zou ik het aanraden. Daarmee dat ik de Lite-On iHAS524.

Scherm: Ik vind het een duur scherm voor wat het is. Kijk eens naar het merk Liyama, dat is een minder gekend merk maar bied wel zeer goed waar voor het geld.

Voor de rest... Miss dat ik morgen voormiddag een voorbeeldje samenstel voor hetzelfde bedrag van wat ik er met dat geld van zou maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik zal kort antwoorden want ik ging eig al een half uur in bed gelegen hebben :P

Wat wil je met de computer doen?

Als je slechts 1 grafische kaart wil steken raad ik een i7 860 aan. Die is beter en moederborden zijn goedkoper.

Behuizing: Goh das vooral smaak, maar naar praktisch toe zou ik de nine hundred nemen.

Voeding: Is oke.

Geheugen: zeer goede keuze (van merk en serie)

grafische kaart: Ik zou eerder voor de MSI HD5770 Hawk gaan.. die is beter en het extra eurotje (figuurlijk) meer dan waard.

HDD: zeer goede keuze (neem dan wel de 1TB versie).

Driver:Goh, ik vind blueray nog steeds overbodig, enkel als je videobewerking wil doen zou ik het aanraden. Daarmee dat ik de Lite-On iHAS524.

Scherm: Ik vind het een duur scherm voor wat het is. Kijk eens naar het merk Liyama, dat is een minder gekend merk maar bied wel zeer goed waar voor het geld.

Voor de rest... Miss dat ik morgen voormiddag een voorbeeldje samenstel voor hetzelfde bedrag van wat ik er met dat geld van zou maken.

Ik wil de computer voor eigenlijk alles gebruiken, werken, gamen,... Maar ook als "tv" (daarom dus die blue-ray speler).

Die bepaalde i7 kan ik ook verklaren, ik wil wat toekomstgerichter zijn, dus ik wil niet dat ik over een jaar of 3 zowel moederbord als processor moet vervangen omdat ik niet meer meekan.

Alvast bedankt voor de raad over het scherm en GPU:-)

Ps: ik ging de 1TB versie nemen, maar was ik vergeten te vermelden:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.