Ga naar inhoud

server


Gast wolfton

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben bezig met mijn eerste stappen te zetten door joomla te ontdekken,heb een programma gekregen voor het ontwerpen van joomla templates,maar om daar een site mee te bouwen,zou ik ofwel een webhosting nodig hebben of een server installeren,ik zou graag optie twee nemen,maar welk type moet ik kiezen en hoe dit veilig te installeren?

Ik werk met win7,64bit versie.

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je echt een eigen server wilt installeren moet je er vanuit gaan dat de pc in jouw huis/werkomgeving ALTIJD aan moet staan!

Windows 7, windows vista, windows xp zijn GEEN standaard servers.

Je kan kiezen voor OF een windows server OF een Linux server. (De laatste is beter en gratis).

Mocht je kosten willen besparen kies dan gewoon voor een webhoster. Daar ben je jaarlijks een paar euro aan kwijt. Een eigen server (voor alleen maar een website) ben je per maand je elektriciteitsrekening aan kwijt.

Wil je hem thuis hebben staan moet je altijd alsnog een domeinnaam kopen dit, komt ook al uit op zo'n 3 euro per jaar. bijna niks dus. Heb je er nog een webhosting bij komt dit in totaal op hooguit 20 euro PER JAAR!. Alsnog bijna niks dus!.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. Dat het niet verstandig is om een eigen server te draaien. Voor Test-omgeving bij jou thuis (dat de website voor andere mensen NIET benaderbaar is), kun je altijd kiezen voor USBWebserver (USB Webserver - Versie 7.0). Dit is een gratis programmatje, en heeft alles wat je nodig hebt. Let wel op, de poorten zijn niet standaard ingesteld.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.