Ga naar inhoud

Wireless netwerk weg na aanpassing


Nolan

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik dacht mijn schoonouders uit de brand te helpen door hun netwerk weer helemaal te fixxen. Maar dat ging totaal mis sad2.gif

Ze hebben een WL114 router

1 vaste computer met xp

2 laptops met xp en wireless verbinding

Vanavond deed alles het nog. Ik ging het wireless netwerk beveiligen. Op internet moest ik een ipnummer invullen (denk van de router) en daar kwam ik in het routermenu en werd door een menu geloodst waar je je sleutelcode kon invoeren en ook het aantal kanalen(deze stond op 11)

Alles gedaan volgens het boekje en voilla. Het wireless netwerk was beveiligd en internet deed het. Maar alleen op die laptop waar ik de sleutel had aangemaakt.

Van alles geprobeerd om die andere laptop aan de praat te krijgen maar dat lukte niet.Toen ging ik dus op de werkende laptop het kanaal van 11 op 12 zetten....gesaved en whoppa...Netwerkverbinding was weg en geen internet meer te krijgen.

Ik dacht dus gewoon weer 12 naar 11 te zetten maar omdat ik geen internet meer had ging dat dus niet.mad2.gif

Tussen de beschikbare netwerken stond ook ons netwerk niet meer. Alleen die van de buren en een nieuwe toevoegen ging ook niet.systeemherstel mocht ook niet baten

Wie o wie kan mij helpen om in ieder geval 1 laptop weer aan internet te krijgen of om in dat routermenu te komen.

HEEELLLUUP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.