Ga naar inhoud

[OPGELOST] foto presentatie op TV?


Gast Cees Kempe

Aanbevolen berichten

Gast Cees Kempe

Hallo,

Ik ben digibeet maar probeer wel het één en ander op de computer te doen.

Na mijn vakantie wil ik mijn Laptop presentatie verbinden met de televisie.

Dan kan ik mijn foto's leuker presenteren.

Daarvoor heb ik een kabel gekocht en de PC verbonden met de TV.

Ik krijg echter geen enkel beeld te zien op het videokanaal.

Stel ik mij te simpel op waarschijnlijk, maar ik weet niet hoe ik verder moet.

Kan iemand mij raad geven?

Groeten Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh, ja, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen eigenlijk...

als je naar je bureaublad gaat en je klikt daar met je rechtermuisknop op en dan klik je op 'eigenschappen'

en klik ja daar bovenaan rechts op 'instellingen'

en dan zie je daar een kadertje met 1 en 2 normaal gezien.

Die 1 stelt je pc scherm voor en die 2 stelt je tv scherm.

nu weet ik niet of je daar veel verder met geholpen bent :-)

ik heb mijn instellingen zo maar op gevoel ingesteld, dus weet ik niet juist hoe ik het moet uitleggen.

nog eens even iets anders, een laptop zei je...

heb je daar een 'FN' toets? of zie je ergens zo een vierkantje met aan elke kant een streepje naast? (is het knopje om te switchen tussen schermen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste. Feitelijk is het niet moeilijk om je pc met je tv te verbinden, maar er moeten een antal voorwaarden voldaan zijn. Is je tv van een recent type??? Indien ja dan moet je een bepaalde volgorde respecteren. Je moet je kabels op de juiste manier verbinden, geel, rood en wit, er bestaan ook adapters waar je ze alle drie in kunt steken. Vooraleer je de pc aanzet moet je eerst je tv aanzetten. ( je pc moet de tv kunnen dedecteren).

Als je pc is opgestart zal je waarschijnlijk wel de melding krijgen dat er nieuwe hardware is gevonden. Op je laptop duw je de fn-toets in en ook de F5 toets terzelfdertijd. Normaal moet je nu beeld hebben op je laptop en ook op je tv. Let wel ik heb xp sp2 op mijn laptop, als je vista hebt kan ik je niet helpen alhoewel ik denk dat het hetzelfde is.

Bij de laatste nieuwe HD en HD ready flatscreens (de iets duurdere modellen) is er een pc aansluiting voorzien, doch ze leveren de kabel erniet bij, die moet je zelf aanschaffen en is niet goedkoop.

Hopelijk ben je geholpen groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook wat funyboyke al zei naar bureaublad gaan en dan instellingen en dan zie je een 1 en een 2 staan rondom een kadertje.

doe nu rechtemuisknop op 2 en klik op inschakelen.

je moet nu alleen nog even je resolutie aanpassen en klaar!! je kunt nu op je laptop en op je tv je bureaublad zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht verstuurd via email:

Funyboyke,

In eerste instantie kreeg ik geen enkele verbinding met de TV.

Na een nieuwe scart adapter en kabel aangeschaft te hebben, krijg ik

verbinding met de TV.

Probleem is nu, dat ik enkel zwart-wit beeld heb.

Met geen mogelijkheid krijg ik kleur op het scherm.

Kan dit nu nog aan de kabel liggen?

Het schermpje op de Laptop, met de twee streepjes zoals jij aanduiden, werkt

niet.

Dubbelklikken op het bureaublad heeft uiteindelijk wel geholpen.

Ik ben benieuwd of je nog een idee hebt, anders tot zover bedankt.

Cees

opmerking door karel: Gelieve reacties te posten via de link die u ontvangt in de mail, zo verschijnt uw reactie meteen online!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwart wit beeld is al een zeer grote stap :-) je hebt dan toch al beeld

heb je ook al eens op andere posten gekeken van je tv? want hier bij mij heb ik 2 verschillende posten waar ik men pc op zie, 1 met en 1 zonder kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.