Ga naar inhoud

[OPGELOST] fonts onbruikbaar


Aanbevolen berichten

Hallo Maccers.

Ik ben na veel denkwerk toch overgestapt op een Mac. Een bloedmooie machine een 1.8 Ghz PowerPC G5 met een een (werk)geheugen van 4 Gb. Maar omdat ik naast de Pc ook een Mac had staan, een G4 met systeem 9.2 loop ik nu tegen een vervelend probleem aan. Al mijn fonts die ik op de G4 had staan krijg ik met geen mogelijkheid op mijn G5 geinstaleerd. Hiervoor heb ik toch wel geld betaald om ze vrij te kunnen gebruiken. Dus mijn vraag is waarom dit niet lukt en.................. hoe het wel zou kunnen lukken.

In afwachting van een eventuele oplossing verblijf ik met gekromde tenen naar het beeldscherm staren.

Groetjes Marcel Lenoire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik weet wat het probleem is.

Even een paar vraagjes:

- Hoe heb je de fonts gekopieerd naar de nieuwe Mac, via een USB, via een CD, of gewoon van de originele CD?

- Wat voor soort fonts zijn het? OTF, TTF, PS?

- Welk programma gebruik je om voor je fonts? Suitcase, Fontmanager van Mac zelf, o.i.d.?

Gr. Crelis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Crelis

Ik heb de fonts (via een externe harde schijf) in een map lettertypen geplaatst. Zij geven als kenmerk

name : _.__..___

Kind : uitvoerbaar Unixbestand.

Size : 0 kb op schijf ( 0 bytes )

Deze werden gebruikt op een G4 en hebben altijd naar tevredenheid gefunctioneerd.

De G4 is nog in mijn bezit en kan zonder meer gebruikt worden als het nodig mocht zijn om het op een andere wijze over te brengen naar de G5

Bij voorbaat al dank voor je reactie.

Groetjes, Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Het is bijna niet te geloven.......

Maar door aanschaf van Leopard zijn mijn font problemen niet alleen opgelost maar ook nog eens sterk verbeterd. In Leopard kun je namelijk ook nog alle PC fonts gebruiken [waarom weet ik niet]. dus ik wil [toch] iedereen bedanken die mee gedacht heeft aan het oplossen van............

groetjes

Marcel :pcguru::ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.