Ga naar inhoud

Zeer traag internet


Aanbevolen berichten

Diagnose tool heeft helaas niets uitgehaald.

Internet met kabel is ook geen optie, zit daarvoor te ver weg van de router.

Snelheidstest is net iets minder dan 4MB, zoals altijd dus. Alhoewel ik voor 8MB internet betaal.

Helaas...

Toch bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er misschien recentelijk een nieuw draadloos netwerk bijgekomen? Ik weet niet of je dicht bij je buren woont, maar als iemand daar een nieuw netwerk heeft opgezet kan het zijn dat je interferentie krijgt omdat jullie op hetzelfde kanaal (channel) zitten.

Tevens is het ook zo dat die 8Mb eigenlijk een theoretische maximumsnelheid is, je zal dit nooit effectief halen in de praktijk vrees ik. Is je abonnement ADSL of kabel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zover ik weet geen nieuwe netwerken bij gekomen.

Ik vind 2 andere netwerken van buren, maar dan zijn er altijd al geweest.

Ik heb een ADSL abonnement van 8MB. KPN had een actie en zou van een aantal pakketten (waaronder die van mij) de snelheid voor eind mei verdubbelt hebben. Ik hoor dus zelfs 16MB te hebben.

Maar dit is weer een ander probleem volgens mij, want ik heb nooit meer dan 4MB gehad. Dus dit is niet de oorzaak van het probleem dat het opeens trager is.

Alhoewel dit ook een zeer frustrerend probleem is ... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat je relatief ver verwijderd bent van de "DSLAM", dat is een verzamelpunt voor ADSL-connecties van verschillende gebruikers, die je dan doorverbindt met de provider. Toch zou dit geen aanleiding mogen zijn om een webpagina zo traag te laden.

Het uitzetten van de firewall/antivirus heeft niks uitgehaald?

Heb je het al eens met een andere browser geprobeerd? Geeft dit hetzelfde resultaat?

Wat zei de Speedtest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.