Ga naar inhoud

Linux Live-CD maken


Aanbevolen berichten

Ik heb eigenlijk ook windows XP, maar iemand had gezegd via een linux live-cd zo te proberen bestanden over te zetten. Dit heb ik dan ook gemaakt zo'n live cd via ubuntu, maar mijn boot c systeemschijf is helemaal leeg...

Dus ik kon geen bestanden overzetten...

Hoe werkt dat dan juist met zo'n windowsPE live-cd?

Ik heb dat niet, maar kan het misschien wel aanmaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik weinig in linux werk verwees ik naar een windows - bootcd - livecd

Op de site van bartpe wordt de procedure om zelf een bootcd te maken uitgelegd. (Het werkt ook met windows xp home)

natuurlijk kan de andere link volgen; hirens bootcd bevat programma's om bestanden terug te vinden.

(hirens-bootcd - branden -opstarten...)

zie info op Hiren's BootCD 10.6 - www.hiren.info

onder recoverytools vindt je programma's om files - partities en andere te herstellen.

werkwijze als je bootcd hebt opgestart:

1- kies voor mini-xp

2- (na opstarten van minixp) klik op hbcd-menu

3- klik op menu bovenaanlinks in hbcd programma

4- kies voor recovery

5- kies voor recuva of photorec of softperfect file recovery

aangepast door white rabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

je vindt niks op je harde schijf als je alles hebt gewist met een low-level format, of een speciaal security programma dat alles heeft overschreven met dummy informatie en daarna heeft gewist.

Ik heb eerder al een hd hersteld na een quick-format en een format in windows. Ook al een partitie die ik had gewist. Natuurlijk mag je in tussentijd niets schrijven op desbetreffende hd.

Is je mbr (master boot record) beschadigd, dan vind volgens mij linux ook niets op de hd, maar speciale recoveryprogramma's gebruiken een andere techniek om files te lezen.

recoveryprogramma's onder linux of windows, dat maakt niets uit.

aangepast door white rabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.