Ga naar inhoud

HARDE SCHIJF La Cie


ferekoek

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een 500 GB harde schijf van het merk La Cie.

Ik wil mijn uitgebreide verzameling mp3, afkomstig van mijn uitgebreide platenverzameling (nu verspreid over verschillende arde schijven) als back-up plaatsen in één grote map (alfabetisch gerangschikt volgens de uitvoerder).

Ik stel vast dat, na 50 GB er geen nieuwe nummers meer bijkunnen en dat ik verplicht ben om bijkomende mappen te creeren (telkens na 50 GB een nieuwe).

Is dat normaal of is er iets mis et mijn harde schijf In totaal staat nu z'n 200 GB, maar verdeeld over verschillende mapen.

Dank voor de medewerking

Link naar reactie
Delen op andere sites

jap, dat is zeer normaal, dat is bij die van mij ook.

dit kan over het algemeen geen kwaad, mits deze neit in een opgesloten ruimte staat.

kan dus bese op uw bureau liggenw aar deze de koeling van de ruimte om zichzelf kan halen ;)

laat ons iets weten wat u wijzer word van de lacie helpdesk, ben benieuwd wat zij daar van zeggen en of dat vaker voorkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierna het antwoord van de heer Stefan Rijnhart van het support team van LaCie

"Dit heb ik nog nooit gezien. Met welk bestandsdeel is Uw schijf geformatteerd? Als u de schijf nooit geformatteerd heeft staat het in FAT32, dat zeer zeker limitatien kan hebben.

Mijn advies is om de schijf te formatteren in NFTS. Mocht u dan nog steeds de limiet krijgen, kunnen we altijd nog een Dispart doen."

Ik zal de toestand later zoals het is. Ik heb inmiddels alles in alfabetische mapjes gedaan en dat voldoet mij ook.

Maar het is wel een goede tip voor mijn volgende aankoop .

Besluit : eindelijk een helpdesk van een commerciële firma die heel vlug reageert en een duidelijk antwoord geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals deze man van de helpdesk van Lacie vertelt;

Zitten er nog wel is limieten aan FAT32.

Ik zelf had daar ook last van gehad met een gewonen IDE schijf.

Dat je geen bestanden groter dan 4Gb erop kan zetten.

Miss is dit ook wel bij die mappen.

Dat er gewoon een limiet aanzit.

Als je echt een probleem vindt dat er niet meer dan die 50Gb kan, dan zou ik toch overwegen om hem te formateren in NTFS.

Dan moet je wel alles opnieuw kopieren, en dan is niet het snelste nee :P

Ik hoop de je eruit komt :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.