Ga naar inhoud

Computer start niet meer op.


Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds deze morgen start mijn computer niet meer op. Als ik hem inschakel hoor ik kort na elkaar verschillende biep-tonen, daar waar dat normaal maar 1 is. Hij gaat dan nog even verder, laat dan nog twee biep-tonen horen en valt daarna in een soort slaapstand. Beeld krijg ik niet, de controle van mijn scherm zelf zegt dat het in orde is. Kan iemand mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Als ik hem inschakel hoor ik kort na elkaar verschillende biep-tonen, daar waar dat normaal maar 1 is. Hij gaat dan nog even verder, laat dan nog twee biep-tonen horen en valt daarna in een soort slaapstand.

Die biep-tonen zijn een soort "morse" met lange en korte tonen.

Kan je deze biep-tonen eens noteren en posten samen met het merk van bios.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef eens wat specs van je pc en als je het boekje van je moederbord nog hebt moet je eens kijken wat de biepjes betekenen.

Het was een AMD processor met 256mb kloksnelheid. Info over het moederbord heb ik niet maar het was wel van een bekend merk. De biepjes zijn dezelfde als wanneer je de cu opstart, alleen zijn het er nu een stuk of zes achter elkaar. Dan start hij op (zonder beeld), vervolgens zijn een weer twee biepjes en verder gebeurt niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf niet zeker bent over de error biepjes neem het geluid op en post het hier.

Misschien wle handig om uit te leggen wat piepjes doen.

Ze vertellen de toestand van de pc 1 piepje wilt zegegn normale boot...

Als hij meerdere piepjes geeft is er iets mislukt om te doen, bv hij vindt het ram niet.

De kans dat iets los zit in je pc is redelijk klein.

Is hij al oud, of beschadig na een val?

Dit zijn problemen die meestal geld kosten.

Al had ik dit probleem toen me grafishe kaart naar de zak was.

Maar als je het zelf allemaal kunt is het een stuk goed koper dan naar de winkel er mee.

En via via graak ik aan de onderdelen ;)

Mvg Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.