Ga naar inhoud

vbscript foto saven naar c:\foto1


Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben bezig met een vb programma en als ik een printscreen maak genaamd formimage kan ik hem nu saven naar een map die ik zelf wil kiezen en opslaan als bmp. Nu wil ik graag dat die automatisch naar c:\foto1.bmp gaat en als die al bestaat naar foto2 etc hier is de script foor het opslaan.

   Dim savefiledialog1 As New SaveFileDialog
       Try
           savefiledialog1.Title = "Save File"
           savefiledialog1.FileName = "*.bmp"
           savefiledialog1.Filter = "Bitmap |*.bmp"
           If savefiledialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then
               formImage.Save(savefiledialog1.FileName, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Bmp)
           End If
       Catch ex As Exception

trouwens is er een manier om je webbrowser (foto ervan) naar c:\foto1 op te slaan ?:-)

hopelijk kunnen jullie me helpen met de script alvast bedankt!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet super veel ervaring met Visual Basic.

Maar eigenlijk wat je moet doen is een if-functie om je savefiledialog.Title zetten. Waarmee hij controleerd wat de laatste afbeelding is die hij op heeft geslagen aan de hand van een array.

voorbeeldje in gewone tekst:

if(fileDoesExist(foto*.bmp)){
     var files = count(foto*.bmp);
     var nextpic = files+1;
     savefiledialog.Title = "foto". nextpic .".bmp"
}else{
     savefiledialog.Title = "foto1.bmp"
}

zoiets ongeveer, maar ik zeg ook, ik heb geen ervaring met visual basic, maar zo moet het er ongeveer uit komen te zien.

even kort:

"var files" heeft nu een getal met het aantal bestanden die beginnen met 'foto' en eindigen op '.bmp'

"var nextpic" heeft nu het getal vanuit 'var files' + 1

en de rest is gewoon wat je al zelf had.

En om een foto van je browser te maken is naar mijn weten gewoon print screen. Maar om alleen een print screen van je huidige venster te maken gebruik je alt+print screen

Dan heb je niet heel je bureaublad (startmenu enz) maar alleen je huidige schermpje wat open staat.

zoals ik ook al zei, ik heb geen ervaring met visual basic, dus het kan niet helemaal kloppen wat ik nu gebruik.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.