Ga naar inhoud

[OPGELOST] Pc start niet op...


a2bjumper

Aanbevolen berichten

Gisteren belde men vriend me op, en hij zei dat zijn pc defect was, hij vroeg of ik iemand kende die de pc kon maken. Ik zag dit forum op internet staan en wou daarom ook dit gebruiken. De pc staat nu hier bij mij en dit is het probleem:

Wanneer ik de voedingskabel in de stekker steek, en de power knop in duw, maakt hij een piepend geluid, namelijk 1 lange piep en 2 korte. Ik heb al geprobeerd om de ram eruit te halen enz.. het probleem blijft hetzelfde.. Ik heb gemerkt dat alles wel draait, ik hoor de hd en de processor wel.. Ook de lampjes branden. Wat ik ook gezien heb is dat als ik de voeding eruit doe, het scherm aansluit aan de computer, en dan op de power knop duw dat ik niks meer hoor, geen piepjes, niks alleen de lampjes van de pc die branden..

Graag zou ik wat meer hulp van jullie willen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen ja :P

Als de voeding gaat piepen is er iets mis met de vidkaart :)

Goed dat je het zelf ontdekt hebt :D

SOms zorgt een beetje stof, of net niet goed erin al voor slechte aansluiting, waardoor de pc een melding geeft in vorm van piepjes. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, alleen wist ik wel dat het met de videokaart te maken had, alleen zei men vriend dat hij iets mis had gedaan met het ram geheugen, maarja ik dacht, ik zal het stof eens eraf doen enz, dat werkte idd ook niet dus duwde ik eens op de videokaart, en opeens hoorde ik een klik dus dacht ik van, voila tis opgelost:d

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, makkelijk dat het zo snel is opgelost dan :D

heb bij Darthia ook nog wel eens zoiets gehad, maar toen zat die videokaart gewoon los in de behuizing :S dus zat niet eens vast in en slot of met een schroefje, erg slordig van de bouwers :S

en dan te bedenken dat dat een 8800GTX was :S

maarja alles opgelost :D

-discussie gesloten-

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.