Ga naar inhoud

Overclocken i5 750


Gast pc helpforumnr1

Aanbevolen berichten

Gast pc helpforumnr1

Hallo,

Ik heb een quad core i5 750 en die zou ik graag zo hoog mogelijk willen overclocken, het liefst tot 4000 Mhz. Tot nu toe is het me gelukt het op max. 3466,4 Mhz stabiel te kunnen laten draaien met de test van Intelburntest. De temperaturen lopen max uit tot 70 graden Celsius wanneer de cpu op 100 % draait.

Is het mogelijk het stabiel op 4000 Mhz te laten draaien?

Pc gegevens: Dit heb ik overgenomen uit Everest,

Moederbordnaam: Intel Whitesburg DP55WB

Moederbord Chipset: Intel Ibex Peak P55, Intel Lynnfield

Ram: 4086 Mb

DMI BIOS Versie: WBIBX10J.86A.0190.2010.0112.0219

Temperaturen op 1 % cpu gebruik:

Moederbord 31 °C (88 °F)

CPU #1 / Kern #1 32 °C (90 °F)

CPU #1 / Kern #2 31 °C (88 °F)

CPU #1 / Kern #3 31 °C (88 °F)

CPU #1 / Kern #4 30 °C (86 °F)

Aux 34 °C (93 °F)

SAMSUNG HD103SI 26 °C (79 °F)

Koelingsventilatoren

CPU 934 RPM

Stroomvoorziening 4967 RPM

Spanningswaarde

CPU Core 0.93 V

+2.5 V 1.67 V

+3.3 V 3.32 V

+5 V 5.03 V

+12 V 12.13 V

Wat ik in de BIOS heb gedaan:

Mulitplier: 20

Turboboost: uit

FSB: 173

Geheugeninstellingen: 7-7-7-20

cpu voltage: +50 Mhz

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet me toch eens uit leggen wmr als je al 3.2 hebt bereikt je een 4GHZ proscesor wilt?

Het gaat duren tot het niet meer werkt.

En als je het echt wilt weten waarschijnlijk lukt het wel, quad core zeg je? dus je wilt elke procesor 1GHZ moet te doen zijn...

Let wel op de temperatuur!

Mvg Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pc helpforumnr1
je moet me toch eens uit leggen wmr als je al 3.2 hebt bereikt je een 4GHZ proscesor wilt?

Het gaat duren tot het niet meer werkt.

En als je het echt wilt weten waarschijnlijk lukt het wel, quad core zeg je? dus je wilt elke procesor 1GHZ moet te doen zijn...

Let wel op de temperatuur!

Mvg Tim

Het werkt op 3466 Mhz. En ik wil hoger omdat ik er het uiterste uit wil halen voor een bepaalde spel.

De temperaturen zijn goed. Ik heb een Cpu cooler ten waarde van 150 euro. Dus de temperaturen gaan echter nooit hoger als 70 graden Celcius.

Al zou de cpu vergaren dan koop ik een nieuwe,

Ik vraag me af waarom sommige andere het wel tot 4Ghz kunnen laten draaien en ik niet.

Als ik hoger ga dan 3,4Ghz dan crascht het systeem en krijg ik 3 piep geluiden te horen en dan moet ik de jumper resetten en via bios weer in normale stand zetten. Daarna doet ie het gewoon. Ik heb deze pc nu 4 maanden en ondertussen is het wel meer dan 100 keer gercrasht en hij doet het gewoon als nieuw nog. Dus wat dat betreft vind ik de i5 gewoon te goed!! Ik heb van deze pc kunnen leren. Dat vind ik al fijn genoeg en daarom wil ik gewoon doorgaan met opvoeren tot aan 4 Ghz.

Al moet ik wel zeggen toen ik de piep geluiden voor het eerst uit mijn pc hoorde dat ik wel erg geschrokken was! Maar me vriend heeft me met de jumper kunnen helpen en ik vind dat gewoon een waanzinnig goeie uitvinding die jumper!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is je Vcore voor het moment?

en wil je echt boven de 70 °C gaan?

dit verkort de duur heel fel , ik heb nu een q6600 , ik kreeg hem tot 3.3 GHz (stable!)

maar nu draai ik op 2.88, ik haal hier een stevige boost uit en zo gaat ie toch nog even mee

en 3.4 is al een stevige clock, zoals hierboven ook al gezegt is ,

post anders even je bios settings... want : CPU voltage +50 Mhz? xD

welke cooler heb je?

greetz

edit:

het uitvallen kan ook aan je memory liggen , wat is de stockspeed en wat is de snelheid bij een CPU clock van 3.4?

aangepast door Xioros
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem ook bij het overclocken van een iets oudere pc gehad ik wilde hem even sterk als deze (2.8ghz) ik kon de fbs nog hoger doen maar hij downclockte hem dan automatish eens ik meer dan +23 fbs had gedaan...

Ook vindt ik op 70°C draaien van proscesor redlijk warm de mijne (2.8ghz) draaidt 43°c.

Maar even on topic? Wat was de oorspronkelijke staat van de proscesor? Ik neem aan dat je van een Bv : 2.2 ghz, geen 4ghz kunt maken?

Maar 3.4Ghz is echt al genoeg?

Wat wil je doen stoefen tegen mensen die met moeite hun pc kunne aan doen?

Laat staan dat ze weten wat een proscesor is...

Mvg Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pc helpforumnr1

Tim 43 graden Celcius? Je bent niet echt slim merk ik. Als je goed leest draait de mijne rond de 31 graden Celcius. En 70 graden is niet echt hoog. Het wordt pas gevaarlijk bij 80 graden.

Maar kan je ook iets nuttigs zeggen over de topic dan alleen maar blijven zeuren, want het was niet mijn vraag of mensen kunnen zeuren!!

mvg, Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg mensen , stop is met zeuren over idle temps , deze maken bijna niks uit , het gaat om 100 % load temps :D

en wil je echt tot 80 gaan?

je zegt dat je een nieuwe CPU gaat aanschaffen als deze het begeeft ,

ik zou eerder NU een watercooling systeem kopen , en achteraf geen nieuwe CPU moeten kopen xD

en ik denk niet dat deze mensen allemaal zo een pro's zijn in overclocken , ik denk dat je beter eens hulp vraagt op dit forum :

EXTREME Overclocking Forums - Learn To Overclock Your PC Hardware

hier kennen ze er heel veel van , en ze hebben mij ook goed geholpen :D

greetz

xioros

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal reageer ik niet op mensen die me 'niet slim noemen'.

Maar als je echt je proscesor kapot wil maken houden wij je niet tegen.

zoals xioros al zei er zijn beter forusm met overclocken...

Nogmaals : Wat was de oorspronkelijke staat van de proscesor?

Elk meoderbord heeft ook zijn limit soms kan je gewoon niet hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.