Ga naar inhoud

Overclocken i5 750


Gast pc helpforumnr1

Aanbevolen berichten

normaal reageer ik niet op mensen die me 'niet slim noemen'.

Maar als je echt je proscesor kapot wil maken houden wij je niet tegen.

zoals xioros al zei er zijn beter forusm met overclocken...

Nogmaals : Wat was de oorspronkelijke staat van de proscesor?

Elk meoderbord heeft ook zijn limit soms kan je gewoon niet hoger.

dat heb ik bovenaan al vermeld , 2.66 GHz

wat hij wil behalen, 4 Ghz, lijkt me zo goed als onmogelijk met air, zoals ik al zei , miss met water , een zekerheid heb je bij een compressor( denk ik ^^) zoals deze : Phase change cooling image by Overklokk on Photobucket

het is gebaseerd op het principe van een frigo of diepvriezer,

hiermee koel je je CPU onder 0 en dan begin je OC grenzen te verlegge, maar deze systemen zijn zeer duur...

water trouwens ook , want als ik over watercooling spreek, dan gaat het niet over een corsair H50 ofzo , eerder een coolsysteem van meer dan 300 eur

moederbord stond al bovenaan ^^ :

Moederbordnaam: Intel Whitesburg DP55WB

en over het kapotclocken , zolang je niet boven de 70-75 gaat is er geen probleem , 80 is gevaarlijk en daarboven help je hem gewoon om zeep, als ie zelfs wilt functioneren , meestal krijg je dan gewoon een bluescreen,

en waarom wil je per se je CPU zo hoog krijgen?

overclock je GPU als je meer vermogen wilt in games , dat helpt veel meer xD

greetz

xioros

even nog iets bij posten :

als je nog wat geld wil investeren: dit is een moederbord dat word aangeraden door overclocking :

Gigabyte GA-P55M-UD2

want ik heb jouw moederbord opgezocht, en het krijgt een beetje de reputatie van "crap"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor koel voorziening zit er op die i5 750, ik zou toch wel voor een aftermarket koeler gaan kijken als die er nog niet op zit.

Op de stock koeler zover overclocken is nogal riskant en nagenoeg onmogelijk.

Met een degelijke aftermarket koeler kun je denk ik ook veel verder komen.

Prolimatech Megahalems rev.B / Mega Shadow

Thermalright Venomous X

Scythe Yasya SCYS-1000

Corsair Hydro Series H50

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft al iets gemeld in een vorig bericht over zijn cooler , iets van 150 EUR , het model vond ik echter niet ^^

en met een corsair H50 4Ghz halen?

das een goeie , tenzij je de beste chip ter wereld hebt miss

maar ik kom terug op de duurdere cooling, ik zag net een artikel van iets "behoorlijks" kwalitatief :

Hailea HC-500A Water Chiller Review | bit-tech.net

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om ***lig te doen hoor maar zoveel is 4Ghz echt niet. Ja je kunt net een kwaaie chip hebben en dan kun je het wel schudden natuurlijk.

Zelfs mijn i7 920 haalt het met gemak die in principe op de zelfde snelheid draait als de i5 750.

Lees dit maar is voor de gein Clock Speed/Voltage Table And Test Setup : Overclocked On Air: Intel's Core i5-750

Het is dus wel degelijk mogelijk met lucht, het is natuurlijk wel zaak om de turbo functie uit te schakelen om crashes te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik je er aan herrinneren dat de overclockbaarheid niet alleen aan de stockspeed ligt , maar ook aan het type CPU?

een i7 920 is een clock monster, dat weet iedereen , maar als hij zijn CPU al op 70° heeft , en nóg 550 Mhz er bij wil, dan denk ik dat hij toch naar een net iets stevigere koeling mag gaan

en die mogelijk mag ik met een korreltje zout nemen ?

ik denk dat je beter zegt : er is een kleine kans ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja zoals ik al zei als je een slechte chip hebt en nog eens een niet zo goed clockend bord dan ga je het niet halen op lucht nee.

Maar ja ik heb nog steeds niet gehoord wat er nou daadwerkelijk op zijn 750 geplakt zit, en natuurlijk hoe goed dit gemonteerd zit dat is ook extreem belangrijk ;)

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pc helpforumnr1

Hi,

Thx Xioros!! Je hebt het helemaal goed. Het probleem ligt aan de moederbord. Deze is niet geschikt voor hoog overclocken!

En ja dat is een goeie aanrader die Gigabyte GA-P55M-UD2. Ik ga een nieuwe pc laten bouwen. De i5 maak ik weer in orginele staat. En de rest neem ik mee naar me nieuw pc. Dus de nieuwe voeding, cooler en grafische kaart kunnen verhuizen :-)

ps. Cooler draait maar op 930 RPM. Maar deze kan max. 2000 RPM halen als het echt heet wordt. Dus dat gaat automatisch. Maar deze heb in lage stand gezet anders maakt het te veel lawaai. Met 2000 RPM cpu = max. 55 graden

En 4 Ghz wil ik niet voor games maar eigenlijk voor een programma dat heel veel berekeningen per sec. moet maken. Dus hoe sneller me cpu werkt hoe meer berekeningen er per sec. gemaakt kunnen worden.

Maar eigenlijk is het ook een spel alleen ik doe niks. De computer doet een strijd tegen andere computers online. Welke sterker is wint.

Hartstikke bedankt voor de goede info.

Gr. Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.