Ga naar inhoud

[OPGELOST] BBcode en Upload formulier


leroy

Aanbevolen berichten

ik zit met een paar problemen.

1.

ik wil BBcode gaan gebruiken. maar zou dat ook zo kunnen als hier op pc-helpfourm.be?? dat je op een knopje drukt en dat er dan een venster opend waar je de link of het plaatje (het adres) kan invoegen. want op het moment moet er op iets geklikt worden dan moet het adres ingevuld worden, dan moet er weer op iets geklikt worden dan moet weer het adres ingevuld worden(of het stukje tekst wat ze willen zien als link)en dan moet er weer op iets geklikt worden. en ik wil dat gewoon in 1 keer. dat er gewoon in 1 keer komt te staan:

[img=adres]

bovenstaande is trouwens allemaal PHP

en 2.

ik wil een bestanden van de pc uploaden naar de FTP map, hoe moet dit dan.

ik weet dat er een PHP script aanvast hangt maar hoe dat je deze moet opbouwen en waar of dat je die moet zoeken dat weet ik niet.

dus eigenlijk kort:

hoe maak je een upload formulier in html of PHP??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt ik heb het gezocht op een of andere reader en hij is geïmporteerd alleen zit ik met een paar nieuw problemen.

1. ik had eens emoticons staan naast mijn tekstveld en als je daarop klikte importeerde hij die "toetsencombinatie" zoals :funny: alleen dit doet hij niet meer. de oorzaak weet ik wel maar hoe is dit op te lossen?? (misschien door oFCKeditor.Name= "bericht" ofso erin te importeren -->???)

2.

ik kan nog geen bestanden (foto's e.d.) uploaden ermee, hij geeft een foutmelding dat hij iets niet goed kan ontvangen van een xml bestand (ofso iets).

dit waren de vragen TOT NU TOE want ik weet zeker dat er meer vragen zullen vallen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. ik had eens emoticons staan naast mijn tekstveld en als je daarop klikte importeerde hij die "toetsencombinatie" zoals :funny: alleen dit doet hij niet meer. de oorzaak weet ik wel maar hoe is dit op te lossen?? (misschien door oFCKeditor.Name= "bericht" ofso erin te importeren -->???)

Als ik smileys nodig had, gebruikte ik gewoon de standaard smileys in de editor. Weet niet of je de toetsencombinatie kan toevoegen.

2.

ik kan nog geen bestanden (foto's e.d.) uploaden ermee, hij geeft een foutmelding dat hij iets niet goed kan ontvangen van een xml bestand (ofso iets).

Een XML fout krijg je meestal omdat de 'connector' verkeerd staat ingesteld. Bv. Hij staat standaard ingesteld op ASP en jij gebruikt PHP. Is dit het probleem dat je hebt?

Als ik me niet vergis staat deze op de fckconfig.js file.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik hem in html. en waar kan ik dat vinden dan, dat 'connector' ??

in wat voor soort regel staat dat?. want ik kan het niet vinden.

ow en ik zit met nog een probleem als ik een smiley selecteer en ik doe op verzenden (in een gastenboek) dan krijg ik een tekstbalk waar ik iets kan invullen maar voor de rest kan ik er niets mee

tekst doet hij wel gewoon goed maar afbeeldingen en smileys doet hij niet

owja bij afbeeldingen doet hij hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik hem in html. en waar kan ik dat vinden dan, dat 'connector' ??

in wat voor soort regel staat dat?. want ik kan het niet vinden.

File fckconfig.js file, vanaf regel 182.

Maar... In html? Je hebt toch een pagina die verbonden is aan een database en de tekst van de editor weg schrijft in een bepaalde tabel? Een php pagina?

Kan je eens online zetten wat je hebt zodat ik het kan zien want alles niet meer duidelijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een soort van database maar dat is de database die ik zelf heb geschreven.

nou ik heb het zo gedaan:

mijn bestaande formulier heb ik dit ingezet:

in de head tags:

<script type="text/javascript" src="../FCKeditor/fckeditor.js">

</script>

<script type="text/javascript">

window.onload = function()

{

var oFCKeditor = new FCKeditor( 'bericht' ) ;

oFCKeditor.BasePath = "../FCKeditor/" ;

oFCKeditor.Config[ "AutoDetectLanguage" ] = true ;

oFCKeditor.Width = "500" ; // 500 pixels

oFCKeditor.Name = "bericht" ;

oFCKeditor.Id = "bericht" ;

oFCKeditor.ToolbarSet = "Website" ;

oFCKeditor.ReplaceTextarea() ;

}

</script>

in de body tags:

<textarea name=bericht id=bericht></textarea>

dus hij vervangt het textarea gedeelte voor hetgeen wat in de head staat.

maar hier is een link naar het gedeelte wat ik nu al heb.

http://www.vandenluijtgaarden.nl/gastenboek/invullen.php

ik gebruik het html script in een php bestand zoals je ziet.

dit werkt wel maar op een andere manier (geporogrammeerd (erin gezet d.m.v. echo" code";

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zo geïnstalleerd :

Inde head van je pagina plaats je dit :

<?php

include("pad_naar_fckeditor.php") ;

?>

Daarna ga je naar je tekstvak bericht in je form en je delete deze en plaatst dit in de plaats :

<?php

$oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1') ;

$oFCKeditor->BasePath = '/FCKeditor/';

$oFCKeditor->Value = 'Default text in editor';

$oFCKeditor->Create() ;

?>

Vervang FCKeditor door de id nl 'bericht'.

Meer is het niet. Zo heb ik het al een paar keer gedaan en dit werkt zonder problemen. Probeer het anders zo eens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.