Ga naar inhoud

Vreemde computer in netwerk!


Aanbevolen berichten

Toen ik vanmorgen mijn PC aanzette, zat ik zonder internet. Ik heb toen de modem gereset en daarna deed alles het weer, maar daarvoor dacht ik dat het aan mijn instellingen lag dus ging ik op zoek. Toen ik op het icoontje 'Netwerk' klikte, merkte ik tot mijn ontsteltenis dat er een vreemde computer in mijn netwerk zat! Er stonden ook twee van z'n multimediaapparaten bij. Toen ik even later herstarte was dat verdwenen, maar nu staat hij er weer! Vreemder nog is dat ik gewoon een LAN-verbinding heb, weliswaar met twee netwerkadapters, maar ik vindt het toch maar vies dat iemand op m'n netwerk zit! Nochtans doet mijn firewall het prima, heb AVG Free maar daar nog NOOIT problemen mee gehad.

Als ik op zijn PC klik dan staat daar wel: Werkgroep: HUP.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een draadloze router in het netwerk?

Hoe ben je verbonden met internet? Is je computer verbonden met een kabel rechtstreeks met de modem of adsl lijn?

Of gaat de kabel eerst naar een bakje, en is dat bakje verbonden met de modem?

Hoe noemt het vreemde apparaat in je netwerk?

Je avg firewall heeft hier niet veel mee te maken, lijkt mij gewoon dat de buren op je internet zitten als je een draadloze router in het netwerk hebt staan... (mogelijk draadloos zonder je het weet?)

aangepast door Arno.B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat 'Sagem Internet Gateway Device' ja, maar ik heb buiten een b-box van Belgacom en twee Netwerkadapters niets anders. Eén adapter is beneden verbonden met de b-box, de andere adapter met de pc boven en de twee adapters maken dus verbinding met elkaar.

Dus die Sagem kan in principe de boosdoener zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, aangezien het internet gateway device zegt neem ik aan van niet, je gateway adres is het ip dat je van de modem krijgt (adsl lijn gaat in modem, modem geeft internet door in je netwerk)

Ik vind het raar dat het device in je netwerk zichtbaar is, maar ik denk niet dat je je er veel zorgen om moet maken..

wat je eens moet doen: druk op start > uitvoeren daar typ je in: cmd en je drukt op "enter"

je krijgt een zwart schermpje, daar typ je in : ipconfig en je drukt op "enter"

dan krijg je vanalles te zien en je zoekt daar uit die lijst "standaardgateway" en het ip zou iets moeten zijn van 192.168.2.1 of 192.168.1.1..

Dat ip adres typ je dan in bij internet explorer waar je normaal gezien je website intypt (de url balk)

zo maak je connectie naar je router als je die hebt, waarschijnlijk moet je eerst wel een vooraf ingestelde username en paswoord intypen. zo kan je zien in de router welke apparaten allemaal een IP adres krijgen, als alleen jou pc er in staat is er niets aan de hand.

Als je hier allemaal niet zoveel zin in hebt, ga eens kijken in je netwerk of je toevallig ergens een apparaat van het merk " Sagem" hebt staan, voor of achter de b-box, misschien ligt dat ding in de kelder ofzo of is die b-box van het merk Sagem? dat weet ik niet. Als je wel een apparaat vind van het merk sagem moet je je er verder ook niets van aantrekken ;)

laat maar iets weten (en als er iets niet duidelijk is, zeg het dan en dan probeer ik het anders uit te leggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.