Ga naar inhoud

XP op vista pc


Nick_2003

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

ik zit hier met een klein probleem

ik heb hier een medion md 99640

nadat er een probleem was met de accu heeft medion deze accu vervangen maar ook mijn laptop geformateerd en er terug vista opgezet

nu wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om op mijn laptop XP te zetten

nu als ik de xp cd in mijn laptop steek en de instalatie wil starten vind hij mijn (vista) partitie niet

ik heb al wat ge googled maar niets duidelijk

ook heb ik heel vista geformateerd en dan nog eens geprobeerd maar zonder succes ...

kan iemand mij helpen ??

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke xp wil u erop zetten?

Het is namelijk zo dat xp geen sata schijven herkent,daar heb je dan een driver diskette voor nodig.

Het is pas vanaf sp2 dacht ik dat xp standaard sata schijven herkent maar daar ben ik niet zeker van.

het is xp sp3 ...

is er geen mogelijkheid om die sata schijven te laten herkennen of iets anders zodat ik xp kan installen

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou normaal geen enkele probleem mogen opleveren om van een nieuwere versie naar een oudere te gaan ...heb hier zelf de test gedaan had win 7 op een desktop pc staan ...eerst geformateerd met de orgineelle cd van xp home premium :installatie lukte uitstekendt van xp...werkte zonder problemen..

daarna toch vista home premium er op gezet ...telkens wel geformateerdt..dus vanaf een totaal lege schijf beginnen ..na een tijdje [2 dagen ] terug win7 erop gezet ...ook dit gaf geen probleem ..

waarom eerst xp ,dan vista;en tenslotte win7 : wel gewoon omdat ik op meerdere forums vast stel dat sommige problemen ondervinden met het terug zetten van een oudere versie !

als je met een desktop pc werk..stel ik voor om eerst je bios te ledigen ;dit kun je door de stroom uit te zetten en te ontkoppelen daarna aan de achter zijde van je pc de schakelaar af zetten en een paar seconden je opstart toets in te drukken ..omwille van de volledige ontlading.

de linkerflank verwijderen en je video kaart er voorzichtig uithalen [ denk aan je schroefje en aan de klip van achter je kaart] pas er voor op dat je de contactpunten niet beschadigdt ..bij het uithalen van je videokaart.

éénmaal je videokaart eruit is zij je een nikkel batterijtje zitten ongeveer een 2 euro muntstuk groot ..

maak deze effe los ..ook deze heeft een veertje :na 10 seconden plaats je je batterijtje terug je bios is nu gereset ..

plaats je videokaart terug let erop dat deze recht in de gleufjes zit [ gebruik desnoods extra licht ]

maak gebruik om je pc van binnen te ontstoffen nu hij toch open is ..ik zelf gebruik gecompreste lucht in busjes [ deze gebruikt men meestal om fietsbanden op te blazen ] neem wat afstand dus niet direct op je videokaart blazen..

sluit dus alles terug aan ..start hem op ..en je kan de bios nu instellen dat hij opstart vanaf de cd/dvd driver ..steek je xp opstart schijf in de driver en herstart je instal zal nu opstarten ..denk eraan om te formateren !!

succes ....oeps sorry zag pas achter af dat je over een laptop spreekt ...daar de bios van resetten is een stuk moeilijker ...hier komt fijn soldeer werk aan te pas..!

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.