Ga naar inhoud

De Firewall van windows XP


gielenje

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn laptop krijg ik sinds een tijdje de melding dat de firewall van windows xp uitgeschakeld is. Ik kan hem dan zonder probleem terug inschakelen maar telkens ik windows sluit en terug opstart komt het probleem terug. Eerst dacht ik aan een virus of spyware maar ik heb Tuneup utilities, adaware, Windows Defender alsook Spybot - Search & Destroy laten draaien zonder oplossing. Volgens mij is er ergens, bij een upgrade, een programma geladen die de firewall uitschakeld omdat die misschien zelf een firewall heeft maar ik kan geen vinden. Bestaat er soms een programma die

kan zien of er een firewall draait op mijn laptop met de firewall van windows uitgeschakeld, of ligt het probleem ergens anders ?

Bedankt voor de hulp.

Jean Gielen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zie sinds ruimk een week ofzo hetzelfde probleem en vraag me af of het een probleem van de firewall is (wordt die echt steeds weer uitgeschakeld?) of van de "foutmelder" (rapporteert die dat er iets mis is terwijl het toch goed staat?)

Ik heb het idee dat het misschien iets van Windows zelf is? Wellicht een foutje in een van de laatst XP updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.