Ga naar inhoud

Netwerkprinter verbinden aan draadloze linksys router


Gast quicky0

Aanbevolen berichten

Hallo, ik beschik over een laserprinter met een netwerkkaart ingebouwd.

Tevens beschik ik over een draadloos netwerk met router van Lynksys.

Waar ik trouwens heel tevreden over ben.

Ik heb een netwerkkabel gelegd van mijn router naar de printer.

Ik weet dat ik nu ergens het IP adres moeten zoeken van mijn printer en deze virtueel verbinden aan een vaste toegende poort. Maar hoe doe ik dat nu het best zodat ik kan printen vanuit mijn draadloos netwerk.

Thx voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een lazerprinter in mijn netwerk staan; het volstond om een nieuwe printer toe te voegen op mijn pc's kies een nieuwe netwerkprinter en maak de keuze tusssen de beschikbare netwerkprinters ( waarschijnlijk toont hij er maar eentje ) daarna moet je wel over de juiste drivers beschikken en klaar is kees ! eventueel moet je die printer nog als standaard printer instellen

mvg Kiekeboe

Link naar reactie
Delen op andere sites

u moet inderdaad de drivers op elke pc installeren anders zal er niets gaan werken.

laat dan de zoektoch naar een nieuwe printer beginnen (configuratiescherm, printers en andere hardware, printer toevoegen)

selecteer dan netwerk printer en zoeken maar.

laat ons weten als deze antwoorden u hebben kunnen helpen

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een printerserver van sitecom gekocht en geinstalleerd op de volgende manier:

voor windows XP-pro

1. zoek het ip-adres van de netwerkkaart van je printer

2. Start--> printers en faxapp --> een printer toevoegen

3. Wizard start op : kies lokale printer die met deze computer verbonden is --> volgende

4. Kies een nieuwe poort maken en selecteer als type standaard tcp/ip --> volgende

5. lees de instructies --> volgende

6. Vul het ipadres van punt 1 in en geef een naam --> volgende

7. Verder zal je dan het stuurprogramma kunnen kiezen. en nog een aantal instellingen.

als laatste zal een testpagina afdrukt worden. Als je die kunt lezen is alles voor de bakker!!

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.