Ga naar inhoud

Keuze Duo Core of Quad Core


Jenovation

Aanbevolen berichten

Hello, ik zou graag een PC kopen en heb de keuze tussen een INTEL Duo Core 2,6Ghz 2GB RAM Geforce 8600GTS 400GB hard disk en een INTEL Quad Core 2,4Ghz 2GB RAM Geforce 8600GT 500GB hard disk.

Het doel van mijn PC is games, audio applicaties (Cubase, etc...) beeldverwerking (Photoshop) en video applicaties (Premiere, After FX,...)

Ik vraag mij af waar ik het best voor kies en vooral wat in de toekomst het langst zal meegaan ivm system requirements etc... blijven programma's Quad Core herkennen als het type processor van dit aantal hz? Of kan een

Quad Core 2,4Ghz minimum requirements van zeg maar een single core 3.ghz aan??? Ik weet niet goed hoe dit te berekenen met gans het 'meerdere' processoren principe...

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

games worden momenteel alleen nog maar met 1 of 2 cores gepeelt, er is nog geen ondersteuning voor 4 cores.

echter als u beeldbewerking e.d. wilt doen heeft de quadcore een voorsprong op dualcore.

in de toekomst zal het gamen met 4 cores wel geoptimaliseerd zijn, maar hoe lang dit gaat duren weet niemand.

ik zou zelf trouwens voor een nvidea geforce 8800GT(S) gaan aangezien dit betere kaarten zijn en daar zeer goed op kan worden gegamed!

ook voor beeld bewerking is een stevige grafische kaart zeker geen overbodige luxe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad, er word tijdens het gamen maar 1 tot 2 cores van de 4 goed benut, dit zal in de toekomst veranderen maar wanneer dat is is nog onbekend helaas.

en zoals ik al zei over de grafische kaart, hier kunt u beter eentje van nemen uit de 8800 serie en niet een uit de 8600 serie. zeker niet als u er op wilt gamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.