Ga naar inhoud

Windows Live Messenger doet het niet


mamiisz
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan sinds vorige week niet meer op msn

Telkens als ik he probeer moet ik 5/10 min wachten en dan komt er dit testaan

Mogelijk is er een probleem met de internetverbinding.

Controleer de computer internetverbing heeft.

Foutcode: 8100306

Iedere keer geeft die dat aan en lukt maar niet.

Ik heb van alles gedaan:

Herstarten

Systeemklok loopt goed

Proxy-instellingen

Firewall gecontroleerd

Beveiliging gecontroleerd

DLL's opnieuw registeerd

SSL Certificaten gewist

Ik hoop dat jullie misschien een handje kunne helpee:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites


VOORALEER EEN VAN ONDERSTAANDE OPLOSSINGEN UIT TE PROBEREN MAAK JE BEST EEN HERSTELPUNT, OM IN GEVAL VAN NOOD DE SITUATIE TERUG TE DRAAIEN. 1 SYSTEEMHERSTELPUNT IS VOLDOENDE. HOE JE EEN HERSTELPUNT MAAKT LEES JE

HIER

Oplossing 1?

- Klik start

- Typ: cmd (in zoekopdracht, maar GEEN enter geven)

- Klik rechts op cmd.exe wanneer deze verschijnt in Programma's

- Klik op Als administrator uitvoeren

- Typ (of kopieer): netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

- Geef nu een Enter

Oplossing 2?

Heb je deze melding nooit eerder gehad, ligt msn er gewoon uit en moet je enkele uren/dagen wachten en dan kan je terug inloggen

Oplossing 3?

Dit vond ik op internet over jouw foutcode, misschien helpt het je vooruit?

1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock verify that the time and date are set.

2. If your password information is not saved, verify that you are typing it in with the correct case (uppercase or lowercase).

3. Change your password @ https://login.passport.com/ChangePW.srf to something smaller (under 10-12 characters), then try signing in again.

4. If you use a firewall (like ZoneAlarm, Norton Internet Security etc. ), it's possible that Messenger doesn't have the correct rights to access the Internet, especially since you upgraded. You may need to re/add Messenger to the allowed list of programs in your firewall if this is the case.

5. If you disabled your firewall in the past, it still may be blocking Messenger -- try restarting it and see if that helps the situation. You also might try uninstalling an installed firewall, to verify that it isn't causing a problem (even if it is disabled).

6. Clear your IE cache and cookies -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then Internet Options, then click the Delete Files button, and when that's complete click the Delete Cookies button.

7. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL 3.0' is checked, then click OK.

8. Click Start, then Run, and enter the following: regsvr32 softpub.dll then click OK and do the same for the following:

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 MSXML3.dll

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

VOORALEER EEN VAN ONDERSTAANDE OPLOSSINGEN UIT TE PROBEREN MAAK JE BEST EEN HERSTELPUNT, OM IN GEVAL VAN NOOD DE SITUATIE TERUG TE DRAAIEN. 1 SYSTEEMHERSTELPUNT IS VOLDOENDE. HOE JE EEN HERSTELPUNT MAAKT LEES JE

HIER

Oplossing 1?

- Klik start

- Typ: cmd (in zoekopdracht, maar GEEN enter geven)

- Klik rechts op cmd.exe wanneer deze verschijnt in Programma's

- Klik op Als administrator uitvoeren

- Typ (of kopieer): netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

- Geef nu een Enter

Oplossing 2?

Heb je deze melding nooit eerder gehad, ligt msn er gewoon uit en moet je enkele uren/dagen wachten en dan kan je terug inloggen

Oplossing 3?

Dit vond ik op internet over jouw foutcode, misschien helpt het je vooruit?

1. The date on your computer needs to be set properly -- double click the clock verify that the time and date are set.

2. If your password information is not saved, verify that you are typing it in with the correct case (uppercase or lowercase).

3. Change your password @ https://login.passport.com/ChangePW.srf to something smaller (under 10-12 characters), then try signing in again.

4. If you use a firewall (like ZoneAlarm, Norton Internet Security etc. ), it's possible that Messenger doesn't have the correct rights to access the Internet, especially since you upgraded. You may need to re/add Messenger to the allowed list of programs in your firewall if this is the case.

5. If you disabled your firewall in the past, it still may be blocking Messenger -- try restarting it and see if that helps the situation. You also might try uninstalling an installed firewall, to verify that it isn't causing a problem (even if it is disabled).

6. Clear your IE cache and cookies -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then Internet Options, then click the Delete Files button, and when that's complete click the Delete Cookies button.

7. Check your IE Security settings -- open Internet Explorer, click the Tools menu, then Internet Options, then Advanced tab, scroll to the Security section, and verify that "Check for server certificate revocation" is unchecked. Also verify that 'Use SSL 2.0' and Use SSL 3.0' is checked, then click OK.

8. Click Start, then Run, and enter the following: regsvr32 softpub.dll then click OK and do the same for the following:

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 MSXML3.dll

Bedankt voor je hulp.

Ik heb gedaan wat je zij maar lukt nog steeds niet en als ik dit probeer

8. Click Start, then Run, and enter the following: regsvr32 softpub.dll then click OK and do the same for the following:

regsvr32 wintrust.dll

regsvr32 initpki.dll

regsvr32 MSXML3.dll

Slagen ze allemaal be halve regsvr32 initpki.dll die slaagt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...